شهردار اصفهان با حضور در جلسه علنی شورای شهر گفت: با مشکل جدی افزایش قیمت‌ها روبه‌رو هستیم و هزینه‌های شهرداری در سازمان اتوبوسرانی چهار برابر شده است.
کد خبر: ۶۷۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 21 October 2018

شهردار اصفهان با حضور در جلسه علنی شورای شهر گفت: با مشکل جدی افزایش قیمت‌ها روبه‌رو هستیم و هزینه‌های شهرداری در سازمان اتوبوسرانی چهار برابر شده است.
به گزارش تابناک، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اصفهان اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ اتوبوس خریداری شده و ۳۰ اتوبوس نیز بازسازی شده است.
وی با اشاره به جلسه‌ای که با یک شرکت تولید‌ کننده اتوبوس داشته ادامه داد: در آینده ۳۰۰ اتوبوس دیگر خریداری خواهد شد که قرار شده است ۵۰ درصد آن را دولت تامین کند، ۳۰ درصد را نیز وام خواهیم گرفت و تنها ۲۰ درصد باید از جانب شهرداری تامین شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در عین حال خطوط ۷۲ و ۵۶ با رسد کردن مطالبات مردمی راه اندازی شده است. گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد مردم رضایت خوبی از احداث این خطوط دارند اما با مشکل جدی افزایش هزینه‌‌های سازمان اتوبوسرانی روبه‌رو هستیم.
نوروزی گفت: در هزینه‌های شهرداری از جمله در سازمان اتوبوسرانی با افزایش چهار برابری روبه‌رو هستیم و این مساله فشار زیادی بر شهرداری وارد آورده است. به همین دلیل نمی‌توان با بلیط ۷۰۰ تومانی این هزینه‌ها را پوشش داد.
وی ادامه داد: زمانی که بخشی از اتوبوس‌ها به بخش خصوصی منتقل شد باید همه بخش‌های اتوبوس از جمله راننده و هزینه‌ها نیز به بخش خصوصی واگذار شود. همچنین باید نظارت دقیق بر اتوبوس‌های بخش خصوصی انجام شود تا شاهد نارضایتی مردم نباشیم.
شهردار اصفهان: اگر قرار باشد سازمان اتوبوسرانی با همان ساختار سنتی ادامه پیدا کند، با چشم‌اندازهای شهرداری اصفهان متناسب نیست. باید از سامانه‌های حمل و نقل دیگری همچون تراموا نیز استفاده شود که در این زمینه می‌توان از سوخت‌های پاک‌تری نیز استفاده کرد.
نوروزی ادامه داد: اگر بتوانیم حتی به این مساله برسیم که اتوبوس‌های برقی خریداری کنیم تاثیر خوبی در آلودگی هوا خواهد داشت اما امروز اتوبوس‌های اصفهان فرسوده است و اتوبوس‌هایی که بیش از ۱۰ سال سن دارند در اصفهان کم تعداد نیستند. شهرداری اصفهان در زمینه اتوبوس‌های گازسوز تجربه خوبی ندارد اما شاید اتوبوس‌های گازسوزی با ساختار متفاوت خریداری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار