سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان نباید آسیب های جامعه را به حال خود واگذارند و مشکلات ناشی از این آسیب ها را نظاره گر باشند.
کد خبر: ۶۷۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱ 21 October 2018

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان محمد هادی مرعشی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با موضوع بررسی طرح های مبارزه با آسیب های اجتماعی با محوریت طلاق، مفاسد اخلاقی، کودکان کار و خیابان ضمن تاکید بر ارائه طرح های کاهش و کنترل آسیب ها توسط دستگاههای اجرایی اظهار داشت: مقابله با آسیب های اجتماعی امری است که درگذر زمان منتج به نتیجه می شود اما این موضوع باید همواره دغدغه مدیران باشد.
وی افزود: طرح های ارائه شده از سوی دستگاهها باید به گونه ای باشد که بخشی از مشکلات جامعه را مرتفع کند.
معاون انتظامی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس برنامه ریزی ها و چارچوب تعریف شده در سازمان امور اجتماعی کشور، جذب اعتبارات در حوزه مدیریت آسیب های اجتماعی مستلزم ارائه طرح های مناسب و قابل اجرا در چارچوب تعریف شده از سوی این سازمان است.
وی تاکید کرد: دستگاههای متولی باید با استفاده از این اعتبارات و با همکاری سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه آسیب ها و اجرای طرح های مناسب و قابل اجرا بخشی از مشکلات اجتماعی جامعه را کاهش دهند.
مرعشی گفت: با شروع فعالیت دفاتر تسهیل گری در زاهدان و چابهار اطلاعاتی که این دفاتر در حوزه آسیب های اجتماعی جمع آوری می کنند مبنای خوبی برای انجام طرح ها هستند و طرح ها می توانند با این اطلاعات منطبق شوند.
وی یکی از مهمترین طرح های لازم الاجرا در حوزه مبارزه با آسیب ها را طرح جمع آوری متکدیان عنوان کرد و افزود: وجود تعداد بیشماری از متکدیان در معابر بازتاب ناخوشایندی دارد و چهره شهر را خدشه دار می کند که لازم است شهرداری طرح جمع آوری این متکدیان را ارائه و با کمک NGO های فعال در این زمینه موضوع را به سرانجام برسانند.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان استفاده از کانونهای فرهنگی مساجد را در بحث مبارزه با آسیب ها موثر دانست و گفت: کانون های فرهنگی مساجد نیز شناخت خوبی از آسیب ها و مشکلات موجود در منطقه حوزه فعالیت خود دارند که می تواند مبنای کار دستگاههای متولی قرار گیرد.
در این نشست طرح هایی از جمله طرح ارتقاء نشاط اجتماعی، طرح راه اندازی سامانه طلاق، طرح آموزش کسب مهارت های زندگی برای پیشگیری از طلاق همسران زندانی، طرح پیشگیری از اضطراب و استرس توسط اعضای کارگروه ارائه شد.
این طرح ها با حضور نمایندگان دستگاهها و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست های کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد و طرح های تایید شده برای جذب اعتبار مورد نیاز به سازمان امور اجتماعی کشور معرفی می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار