رئیس حفاظت محیط زیست مهریز خبر داد؛
رئیس حفاظت محیط زیست مهریز گفت: شهرستان مهریز یزد از لحاظ تعداد قرق‌های اختصاصی حیات وحش مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۷۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 20 October 2018

 محمد رضا خدا رحمی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز گفت: شهرستان مهریز یزد از لحاظ تعداد قرق‌های اختصاصی حیات وحش مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

خدارحمی افزود: کارشناسان پایش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در طول فصل تابستان تا کنون، بیش از بیست مورد بازدید، نظارت و پایش از این قرق‌ها را داشتند که با برطرف کردن بعضی از ضعف‌ها و مشکلات کمبود نیرو، سوخت وسیله نقلیه و جیره غذایی، شاهد روند رو به رشد تنوع زیستی در قرق ها‌ی شهرستان خواهیم بود.

لازم به ذکر است: موضوع قرق‌های اختصاصی که از مفاد قانونی روی زمین مانده از سال ۱۳۴۶ بود در اواسط دهه ۸۰ مدنظر سازمان محیط زیست قرار گرفت و با توجه به بستر حقوقی موجود و نیز با عنایت به تجارب موفق دنیا در بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی در حفاظت از تنوع زیستی، دستورالعمل آن تهیه و ابلاغ شد.

استان یزد از جمله استان‌هایی است که به سبب علاقه مندی مردم به مشارکت در حفاظت و با توجه به آموزش‌های زیست محیطی به شکارچیان، موضوع قرق‌های اختصاصی در آن با استقبال روبرو شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار