کد خبر: ۶۶۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸ 20 October 2018
سازندگان فیلم تحسین شده ممیرو، این بار با فیلم ایرو (اینجا) قرار است مخاطب خاص پسند سینمای ایران و جهان را غافلگیر کنند و در کنار هشت فیلم دیگر از ایران برای کسب جایزه از این جشنواره رقابت می کنند.

به گزارش سینماسینما، اولین فیلم بلند محقق، با نام بردو ( او خوب سنگ می زند) جایزه بهترین دستاورد هنری را از جشنواره فجر سال ۹۲ و نیز جایزه بخش بین الملل را دریافت کرد.ضمن اینکه در جشنواره کودک اصفهان هر سه جایزه اصلی یعنی بهترین فیلم،فیلمنامه و کارگردانی را از آن خودش کرد. دومین فیلمش با نام ممیرو که در گروه هنر و تجربه اکران شد و  هم تحسین منتقدان را برانگیخت و هم جوایز معتبری از جشنواره های جهانی مثل جایزه بزرگ  جشنواره بوسان کره جنوبی، بهترین فیلم جشنواره کازان روسیه،بهترین فیلم جشنواره پونا هند و جایز انجمن منتقدان جهانی را  دریافت کرد.

حالا سومین فیلم محقق،  سنگ محک مناسبی برای شناخت زاویه دید و جهان بینی او در سینما خواهد بود. البته،  هنوز زمان اکران ایرو مشخص نیست اما به نظر می رسد از فیلم های خاص و متفاوت جشنواره فجر امسال باشد. مثل ممیرو که دو سال قبل در جشنواره اکران شد و نظر مثبت منتقدان را دریافت کرد.

چهل و دومین جشنواره فیلم سائوپولو از ٢۶ مهر تا ٩ آبان/١٨ تا ٣١ اکتبر در کشور برزیل برگزار و آثار هشت سینماگر ایرانى را در بخش هاى مختلف جشنواره به نمایش در خواهد آورد که  اولین نمایش جهانی ایرو خواهد بود.

جشنواره معتبر سائوپولو جایزه امسال لئون کاکوف، بنیانگذار و مدیر پیشین جشنواره، را به جعفر پناهى اعطا کرده و فیلم «٣ رخ» نیز در سى امین حضور بین المللى اش به نمایش درخواهد آمد

گفتنی است رضا محقق به عنوان تهیه کننده ثابت کارهای برادرش از معدود سینماگران سینمای مستقل هستند که کاملا خلاف جریان سینمای عامه پسند عمل کرده و سعی می کنند آثار ماندگاری بسازند. باید دید که ایرو می تواند موفقیت های ممیرو را تکرار کند یا گامی رو به جلو باشد یا نه.


عوامل فیلم ایرو عبارتند از:

نویسنده و کارگردان : سید هادی محقق،بر اساس طرحی از سید هادی محقق و وحید حاجیلویی.  مدیر فیلم‌برداری: علی شاهیده- دستیار فیلم‌بردار: حمید حسن‌زاده، مهدی حسین‌زاده، مصطفی ساریخانی- دستیار یک و برنامه‌ریز: محسن دین محمد- منشی صحنه: ماندانا قاسمی- طراح صحنه و لباس: حسین قزلباش- دستیار صحنه: عیسی خیبرمنش- طراح چهره‌‍پردازی: پدرام زرگر- اجرای چهره‎پردازی: مسعود عباس‌زاده دیباور- صدابردار: علیرضا کریم‌نژاد- دستیار صدا: حمیدرضا دایی جانی- عکاس: حسام خلوصی-طراح پوستر: فرود عباسی، مشاور رسانه‌ای: محسن جعفری‌راد-  تدارکات: جلال شعبانی نادر، صمد عارف‌نسب، مسلم عارف نسب- حمل و نقل: علی شیر آذرپیوند، نادر معرفی، اشکان عباس علیزاده- مدیر تولید: هادی دیباجی- بازیگران: حمدالله عزیزی، محمدمهدی آذرخش، حسین قزلباش، مهیار ابروان، زین‌العابدین پناهنده- پخش کننده بین المللی : محمد اطبایی،  تهیه‌کننده: سید رضا محقق
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار