امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه: ملت نجیب و شریف ایران اسلامی با صبر و حوصله آنچه را که مربوط به داخل است می‌پذیرند و در برابر اجانب به‌ویژه آمریکا ایستاده‌ و مانند گذشته اقتدار نشان داده و می‌دهند، اما تحمل بی‌عدالتی و بی‌انصافی را ندارند.
کد خبر: ۶۶۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 20 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و نظر کارشناسان در این زمینه که حاکی از پایین بودن رشد تولیدات داخلی، افزایش شدید نقدینگی، کاهش دستوری نرخ سود بانکی، تثبیت غیرمنطقی ارز، توجه بیش‌ازاندازه به عوامل خارجی و... است، اظهار داشت: عدم نظارت و جدی نگرفتن آن در سیستم بانکی و صرافی‌ها و نیز غفلت از بازار کشور از دیگر عوامل اختلال بازار در کشور است.

وی با بیان اینکه در این اوضاع هر فردی هرگونه که خواست اجناس را گران، احتکار، قیمت‌گذاری و انبار کرد و موجب حباب بیشتر قیمت‌ها شد، از دولت که از ابتدای روی کار آمدن، ریشه مشکلات اقتصادی کشور و مسائل داخلی را به خارج گره زد، انتقاد و به فرمایش و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مشکلات داخل را نباید به خارج گره زد»، اشاره کرد.

طالبی با اشاره به اینکه بازار ما اکنون وضعیت مناسبی نداشته و عدم ثبات قیمت و گرانی بر بازار حاکم است، گفت: مردم به‌ویژه قشر ضعیف جامعه در مضیقه بوده و اشتغال وجود ندارد؛ این اوضاع روزبه‌روز حادتر شده ازاین‌رو لازم است همان‌گونه که مقام معظم رهبری سران سه قوه را مأمور حل مشکلات مردم کردند، مسؤولان در این راستا بکوشند.

امام‌جمعه اقلید یادآور شد: ملت نجیب و شریف ایران اسلامی با صبر و حوصله آنچه را که مربوط به داخل است می‌پذیرند و در برابر اجانب به‌ویژه آمریکا ایستاده‌ و مانند گذشته اقتدار نشان داده و می‌دهند، اما تحمل بی‌عدالتی و بی‌انصافی را ندارند.

وی وجود رهبری را نعمتی بزرگ برای تمام اقشار جامعه و نیز مظلومان عالم خواند و با تأکید بر لزوم تبعیت قوای مختلف، مردم و مسؤولان و بهره‌گیری از راهکارها، سفارش‌ها و راه‌حل‌های ایشان در راستای حرکت روی ریل سعادت و موفقیت کشور تصریح کرد: مسائل و مشکلات تهدید و نابودکننده نظام و انقلاب از ابتدا تاکنون کم نبود اما اگر امام (ره) و رهبری معظم هدایت و مدیریت نمی‌کردند، هیچ‌یک از دولت‌ها توانایی یک روز مقابله در برابر دشمنان را نداشتند.

طالبی افزود: آنچه این انقلاب را حفظ کرد، لطف و عنایت خداوند متعال، دعاهای خاصه امام عصر (ع)، امام (ره) و مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم و فرزندان این سرزمین در تمام صحنه‌های تهدیدآمیز بود.

امام‌جمعه اقلید خاطرنشان کرد: بااین‌همه افتخارات و ارزش‌ها، کنار فلان قبر رفته و گفتن «ای فلان بزرگ، فلان برخیز و...»، ننگ است.

خطیب جمعه اقلید به سخن امام (ره) که فرمودند «اگر مسلمانان جهان از خواب برخیزند، هیچ قدرتی نمی‌تواند آن‌ها را تهدید کند» اشاره و بیان کرد: این سخن به حقی است که خودمان نیز به حقیقت آن رسیدیم و در سایه بیداری و بصیرت، دست طاغوت و آمریکا را از کشور قطع کردیم ازاین‌رو باید همچنان با همدلی و انسجام و وحدت و در سایه تبعیت از رهبری در برابر استکبار جهانی ایستاد.

اشاره به اهمیت اربعین و نمایش قدرت اسلام در جهان، بخش دیگر سخنان امام‌جمعه اقلید در خطبه‌های نماز جمعه  بود.

وی با بیان اینکه اربعین ریشه در تاریخ عاشورای حسینی داشته و امروز نوک پرگار جهان شد و از نقاط مختلف جهان در آن حضور دارند، عنوان کرد: این روز بزرگ که یادآور حماسه امام حسین (ع) و یاران و اصحاب ایشان است، از انحصار مسلمانان (شیعه و سنی) خارج شد و به تمام مکاتب الهی سرایت کرد به‌طوری‌که نه‌تنها در این آیین عظیم شرکت می‌کنند بلکه با برپایی موکب از زائران حسینی، پذیرایی نیز می‌کنند.

امام‌جمعه اقلید برپایی شش موکب درون شهرستانی و دو موکب برون‌مرزی (در کربلا و بین کربلا و نجف) را افتخاری برای این شهرستان خواند و بر لزوم همکاری و همیاری هرچه بیشتر با این موکب‌ها تأکید کرد.

طالبی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامن کردن کشور است عنوان داشت: دشمن بداند با هماهنگی عوامل نفوذی خود نمی‌تواند اقتدار نظام اسلامی را خدشه‌دار کرده و امنیت کشور را از بین ببرد.

وی با اشاره به ماجرای ربودن تعدادی از سربازان، بسیجیان و مرزبانان، تأکید کرد: بدانید با این حرکات سخیف و مزدوری برای اجانب نمی‌توانید راه به‌جایی ببرید.

امام‌جمعه اقلید اظهار کرد: امنیت و اقتدار نظام اسلامی ما به برکت وجود مقام معظم رهبری که فرماندهی کل قوای مسلح را بر عهده دارند، با عزت و صلابت، حفظ‌شده و می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار