امام جمعه موقت اهواز:
حسن‌زاده با اشاره به تصویب لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بسیاری از نیروهای انقلاب نگرانند که در پی این لایحه راهی برای سلطه دشمن بر انقلاب باز شود؛ شورای نگهبان از مخالفان و کارشناسان و وزیر امور خارجه دعوت کرد و نظرات را شنید و آیت‌الله جنتی هم گفت که امیدواریم آنچه انجام می‌هیم به نفع مردم و انقلاب باشد.
کد خبر: ۶۶۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 19 October 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۲۷ مهرماه اهواز اظهار کرد: ارزشی که بر تمام ارزش‌ها برتر است، تقوا است.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به دهه دوم ماه صفر و ایام اربعین، گفت: تعداد بسیاری رفتن‌شان را به کربلا شروع کردند و امروز این حرکت به بزرگترین اجتماع انسانی تبدیل شده است. افراد بسیاری از سراسر دنیا بدون اینکه بر دولت‌ها هزینه‌ای تحمیل شود، در این اجتماع شرکت می‌کنند.

حسن‌زاده به بیان آداب زیارت پرداخت و عنوان کرد: این زیارت اربعین آدابی دارد و باید اهمیت این زیارت را بدانیم؛ زیارت باید بامعرفت باشد، زائران قبر سیدالشهداء پیامبران و ملائک هستند، خاتم انبیا(ص) و اهل بیت(ع) برای زائران مزار سیدالشهدا(ع) دعا می‌کنند. زائرانی که آداب زیارت را رعایت کنند بخشیده می‌شوند، زائران قبر سیدالشهداء در روز قیامت در امان هستند و زیارت قبر امام حسین(ع) یک عبادت است و باید بااخلاص و حضور قلب باشد؛ این‌ها از جمله مواردی است که در روایات تاکید شده است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ساده بودن سفر، خوش رفتاری، کم صحبت کردن، خضوع و رعایت مسائل بهداشتی، مراقبت از چشم، همراهی با دیگران و دوری از گناه در روایات توصیه شده که از جمله آداب سفر است؛ سفر اربعین باید به زائر بصیرت و آگاهی را اضافه کند. خیلی از کسانی که با امام مقابله کردند، حق و باطل برایشان معلوم بود اما اراده نداشتند و این سفر باید به آرمان خواهی و کمال گرایی در ما کمک کند.

وی عنوان کرد: سه‌شنبه هفته آینده در تقویم روز صادرات نامگذاری شده است؛ صادرات در اقتصاد هر کشوری به‌خصوص اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نقش مهمی دارد. همچنین این موضوع برای استان ما به جهت وجود منابع نفت و گاز و همجواری با عراق و نیاز این کشور به واردات، مهم است. صادرات در کلام آسان اما در عمل بسیار سخت است و قوانین دست و پا گیر و تشریفات اداری، بسیاری از صادرکنندگان را با مشکل مواجه می‌کند و خیلی‌ها از صادرات صرف نظر می‌کنند؛ مسئولان در کشور و استان در جهت تسهیل و تثبیت قوانین و نظارت بر صادرات، اقدام کنند.

حسن‌زاده ادامه داد: مسئولان روی کیفیت کالا نظارت داشته باشند؛ صادرکنندگان هم روی کیفیت تمرکز کنند تا دیگر کشورها اطمینان داشته باشند که هر کالایی از ایران وارد می‌کنند دارای کیفیت لازم است. این مساله در رونق تولید و ایجاد اشتغال مهم است. اقتصاد دولتی به هیچ وجه جواب نمی‌دهد و دولت و مسئولان باید برای اقتصاد خصوصی بستر لازم را فراهم کنند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: البته خوزستان سهم منصفانه خود را از صادرات دریافت نمی‌کند. مهمترین صادرات کشور شامل نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی در خوزستان است. آیا پتروشیمی‌ها آنچه را به استان بدهکار هستند پرداخت می‌کنند؟ عقب ماندگی‌های خوزستان مربوط به دوران هشت سال جنگ نیست بلکه مربوط به این است که سهم خوزستان از این پرداخت‌ها اندک است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت «سیدمصطفی خمینی» فرزند امام راحل گفت: در آن زمان مرگ وی مشکوک بود و شواهد نشان داد که به شهادت رسیده است؛ امام خمینی(ره) او را امید آینده انقلاب معرفی کرد و در سوگ او صبر عارفانه داشتند.

حسن‌زاده با اشاره به تصویب لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بسیاری از نیروهای انقلاب نگرانند که در پی این لایحه راهی برای سلطه دشمن بر انقلاب باز شود؛ شورای نگهبان از مخالفان و کارشناسان و وزیر امور خارجه دعوت کرد و نظرات را شنید و آیت‌الله جنتی هم گفت که امیدواریم آنچه انجام می‌هیم به نفع مردم و انقلاب باشد. ما انتظارمان از شورای نگهبان این است در بررسی این لایحه بدون حب و بغض آنچه که به نفع مردم و انقلاب است را در نظر بگیرد. اما به همه کسانی که روحیه انقلابی دارند اطمینان می‌دهیم چه این لایحه تصویب شود و چه نشود، براساس آنچه که در قانون اساسی کشور آمده ما تا آخرین قطره خون دست از حمایت از حزب‌الله، همه مستضعفین جهان و همه کسانی که علیه استکبار مبارزه می‌کنند، برنمی‌داریم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به گستاخی جدید سعودی و آمریکا در قتل جمال خاشقجی گفت: او یک منتقد است و خودش هم اعلام کرده بود که اپوزیسیون نیست. این مساله آمریکا را امروز بر سر دوراهی قرار داده؛ باید از بین شعارهای حقوق بشری و پول‌های سعودی یکی را انتخاب کند که البته هر دو این‌ها رسوایی به بار دارد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان اشاره کرد و گفت: ایشان بر مواردی همچون جنگ رسانه‌ای، مقایسه قبل از انقلاب و الان در پیشرفت‌های علمی و ... تاکید داشتند. آینده ما ان‌شاالله بسیار امیدوار کننده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار