مدرس حوزه علمیه قم:
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه جوان امروز نمی‌داند امام راحل چه کرده است، گفت: در این مملکت که حالا به گونه‌ای شده که وقتی یک اسکاتران پهباد انقلاب نظامی در دنیا ایجاد کرد، آمریکایی‌ها خود در پاکستان و افغانستان فقط تکی با پهپاد‌های خود می‌روند موشک می‌زنند و بر می‌گردند، اما ما شرق فرات را با یک اسکاتران با ۷ فروند پهباد آن هم ۷۰۰ کیلومتر در پنج کیلومتری پادگان طرف آمریکایی‌ها که پادگانی است که تمام امکانات شنود در آنجا هست، را می‌زنیم و حسرت اینکه یکی از پهباد‌های ما را بزنند به دل مرده آمریکایی‌ها مانده است.
کد خبر: ۶۶۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ 20 October 2018
حجت الاسلام احتشام کاشانی گفت: با فناوری‌های جدید با هنر هفتم و سینما فقط معدود فیلم‌هایی داریم که اشاره‌های گذرا به آنچه در جبهه رقم خورد داشته است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام کاشانی در یادواره شهید چیت سازیان در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا همدان، حضور مردم در فاصله یک هفته در دو بزرگداشت شهید همدانی از شهدای مدافع حرم و شهید چیت سازیان از شهدای دفاع مقدس را نشان دهنده این دانست که همچنان بر سرمایه‌های الهی خود مفتخریم و جزء خسته شده‌ها نیستیم، ادامه داد: ملت ما از راه پرفروغ شهیدانش همچنان با تمام قوا و با همه نیرو پاسداری و پاسبانی می‌کنند. اکثریت جوانان حاضر در جلسه‌ای که دهه ۶۰، انقلاب و جنگ تحمیلی را درک نکردند شاید ندانند که شیران بیشه شهامت مانند شهید چیت سازیان چه کار کردند.

وی با بیان اینکه ما با فناوری‌های جدید با هنر هفتم و سینما فقط معدود فیلم‌هایی داریم که اشاره‌های گذرا به آنچه در جبهه رقم خورد داشته، اظهار کرد: "به وقت شام" فقط گوشه‌ای از عزت و احترام مدافعان حرم را به نمایش گذاشت. معراجی‌ها و اخراجی‌ها اگرچه توانست بخشی از فرهنگ جنگ را برای نسل سوم و چهارم به پرده سینما ببرد، اما هیچ گاه حتی نویسنده و کارگردانش هم اداعا نکرد که توانسته تمام آنچه که در جبهه بود رقم بزند.

احتشام کاشانی با اشاره به خاطرات مسئول مطالعات ایران در مخابرات عراق، از او نقل کرد: "صدام در جواب عدلان گفت: تا لحظاتی دیگر کمر ایران را می‌شکنیم ۱۹۰ هواپیمای ما تمام نقاط حیاتی ایران را بمباران می‌کند و دنیا می‌فهمد که ما قدرت برتریم. " طبق همه محاسباتی که کرده بودند و با کسب اطلاعات از وضعیت کشور توسط تمام کشور‌هایی که صاحب اطلاعات بودند قطعا به یک پیش بینی محاسباتی قوی رسیده بودند که فرماندهان ارتش یا اعدام شده اند یا فراری‌اند یا از کار برکنار شده اند.

وی ادامه داد: طبق محاسبات آن‌ها سپاه تازه موجودیت یافته و جوانی است که هنور آمادگی برای یک جنگ فراگیر در جبهه‌ها را که ندارد هیچ، در چند استان کشور درگیر ضد انقلاب است، مدیریت انقلاب و کشور به شدت درگیر است. در رأس هرم اجرایی کشور شخصی زمام اجرا را به دست گرفته که با خط امام و خط ولایت درگیر است و به راحتی می‌توان در برابر ملت و خواسته‌های امام او را در اختیار گرفت، با منافقین می‌شود او را کنترل کرد.

وی اضافه کرد: آن زمان احزاب سیاسی به شدت با نظام درگیر شده و علیه لایحه قصاص که لایحه اسلامی است درخیابان گرو کشی کردند و حضرت امام (ره) مرتدشان خواند. قدرت‌های خارجی شعار‌های نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی همه در برابر ایران هستند، دو ابر قدرت شوروی و آمریکا زخم خورده انقلاب رنج دیدگان و پا برهنگان محرومین اند، سر می‌دادند.

این مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در شرایطی که هواپیما‌های F۱۴ طبق گزارش‌هایی که داده بودند زمین گیرند و قطعات برای تعمیر ندارند و موشک‌های فونیکسی که باید رهگیری و شکار کنند آمریکایی‌ها ندادند و در اختیارشان نیست، بنابراین اقتدار هوایی با حدود ۸۰ هواپیمای F۱۴ شکاری رهگیر برای ایران نمانده است. 

وی ادامه داد: هواپیما‌های F۴ و F۵ هم که وضعیت بهتری ندارند، موشک‌های ضد هوایی هم قابل اعتنا نیستند، هنوز بسیجی پا نگرفته بود، سپاه جوان، ارتشی که منافقین در جامعه صدا می‌زدند و فریاد می‌کشیدند که باید منحل شود و امام راحل (ره)، ولی زمان در مقابل انحلال ارتش ایستاده بود؛ ارتش، ارتشی است مردمی، باید بماند و اصلاح شود، اما همه می‌دانستند که این مجموعه نمی‌تواند در برابر ۲۰ و چند سپاه آماده تا بن دندان مسلح صدام استقامت کند بنابراین صدام مغرورانه می‌گفت: یک گشت نظامی داریم کمرشان را می‌شکنیم چند روز تا تهران و بر می‌گردیم پس حمله کردند.

وی بیان کرد: کشوری که در جنگ جهانی فقط نیرو‌های متفقین با چند فروند هواپیما توانسته بود مردم و ارتش پهلوی رضاخانی را بترساند، نتوانسته بودند یک هواپیمای خارجی را در این کشور بیندازند، ناگهان با ۱۹۰ فروند هواپیما باند‌های فرودگاه‌ها و زیرساخت‌ها را در آستانه تخریب می‌دیدند.

احتشام کاشانی خاطرنشان کرد: ما ملتی بودیم که عدد نداشتیم وگرنه صفر‌ها زیاد بودند. ما ملتی بودیم که محمود افغان و اشرف افغان حمله کردند پایتخت ما اصفهان را به چالش کشیدند و شاه صفوی را سر بریدند. ما کشوری بودیم که در جنگ‌های ایران و روس با وجود اینکه از قدرت فتواب مرجعیت استفاده شد و عباس میرزا انصافا کوشش کرد، اما در دو معاهده ننگین ترکمانچای و گلستان بخش وسیعی از ایران را به دشمن داده بودیم.

وی با اشاره به اینکه هر وقت در این کشور جنگ شد یک قطعه‌ای از این کشور رفت، افزود: آخرین آن هم در دوره محمدرضا پلید ملعون که بحرین را از این کشور جدا کرد و امروز شیعیان بحرین باید هزینه این نکبت، فساد و بدبختی محمد رضا پهلوی را بپردازند و متأسفانه این‌ها را برای نسل جدید نگفتیم.

امام جمعه موقت کاشان خاطرنشان کرد: نسل جدید نمی‌داند که شاه این کشور رفت پاکستان مصاحبه کرد و گفت: بحرین دیگر برای ما سودی ندارد، صدف و مروارید که ندارد، نفت که ندارد، اگر در اختیار ما نباشد خیلی با آن کار نداریم، تصور آن‌ها از مملکت داری این بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار