عزل و نصب در شهرداری تهران حواشی بسیاری در روزهای اخیر داشته است تا جایی که برخی دلیل این عزل و تصب ها را شنودی میدانند که شهردار در دفتر معاونین خود کار گذاشته است؛ ادعایی که تکذیب شده و باب شکایت شهردار هفدهم پایتخت در آخرین روزهای کاری خود را باز کرده است.
کد خبر: ۶۶۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 18 October 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی افشانی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: کسی که چنین مصاحبه‌ای را انجام داده بود، بلافاصله آن را تکذیب کرد اما من برای اولین بار در طول خدمتم از روابط عمومی شهرداری خواستم از سایت‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند و کسی که چنین ادعایی را کرده است، شکایت کنم. کسی که مصاحبه را انجام داده بود تکذیب کرد اما یک سایت نوار صوتی را منتشر کرد.


اما ماجرا از چه قرار است؟
چندی پیش چند فعال رسانه ای در توئیتی ادعا کردند که دلیل عزل روابط عمومی و معاون برنامه ریزی شهرداری تهران شنودی بوده که آقای شهردار در دفتر آن ها کار گذاشته است؛ امری که در گفتگو با معاون عزل شده نیز تائید شد و پس از چندی تکذیب گشت. این در حالی است که محسن هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران در رابطه با این خبر گفته هنوز به موضوع رسیدگی نکرده ام اما شنود در همه جا کشور به طور جدی انجام می شود و خرید آن بسیار ارزان است.

اما جرم شنود چیست؟
به موجب ماده ۵۸۲ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی که ضمانت اجرای اصل ۲۵ قانون اساسی نیز محسوب می شود، شنود پنهانی و کنترل مکالمات تلفنی اشخاص در غیر مواردی که قانون اجازه داده است، جرم محسوب می شود و مرتکب به حبس یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.


جرم نشر اکاذیب و تهمت چیست؟
ماده 697 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی: «هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را صریحا نسبت دهد یا آنها را منتشر کند که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت کند، جز در مواردی که موجب حد است، به یک ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.»


شکایت شهردار یا معاون؛ کدام صحت دارد؟
یک طرف ماجرا ادعای شنودی کرده است که گویا شهردار در جلسه هم اندیشی آن را مطرح کرده و طرف دیگر این ادعا را کثیف دانسته و شهردار تهران خبر از شکایت از فرد مدعی یعنی آقای معاون سابق و چند فعال رسانه ای کرده است و آقای معاون این ادعا را نیز تکذیب نمود با این وجود افشانی خبر از شکایت در قوه قضاییه داده است. حال با همه این تفاسیر باید ببینیم چه کسانی مشمول این کشمکشی خواهند شد که جز رفتن راهی را برای شهردار بازنشسته نگذاشته است.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار