کد خبر: ۶۶۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲ 16 October 2018
ه گزارش ایرنا،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست روز سه شنبه شورای آموزش و پرورش استان گفت: در جلسه قبل آموزش و پرورش موظف شد لیستی از اموال و املاک منقول و غیر منقول و همچنین نیازمندی ها و فرصت های این سازمان تهیه کند و تااملاک قابل تغییر کاربری تعیین تکلیف شوند و منبع درآمدی برای کمک به آموزش باشد.
عزیز فیلی افزود: تغییر کاربری مکان های آموزشی نباید منجر به کمبود سرانه فضای آموزش و پرورش در استان شود .
به گفته وی درآمد حاصله از تغییر کاربری این فضا‌ها برای توانمند سازی و بهبود کیفیت فعالیت‌های آموزش و پرورش و توسعه فضا‌ها هزینه می‌شود.
وی اضافه کرد: واگذاری فضا‌های آموزشی با قدمت بالا و فرسوده در اولویت تغییر کاربری و واگذاری به شهرداری‌ها است.
فیلی با اشاره به  کمبود فضای آموزشی در شهر مادوان گفت: مسائل و مشکلات مربوط به مادوان زمانی مطرح و اعلام شد که امکان اختصاص اعتباری به آن وجود نداشت.
وی تاکید کرد: در زمان توزیع اعتبارات باید کمبودهای آموزشی به فرمانداران اطلاع داده شود و آموزش و پرورش هم با جدیت پیگیر اختصاص اعتبار برای برطرف کردن نیازهای آموزشی باشد .
فیلی گفت: دغدغه ایجاد فضای آموزشی و حل مشکلات باید در تک تک اعضا شورای آموزش و پرورش نهادینه شود و هر کس باید در این زمینه احساس مسئولیت کند.
معاون امور عمرانی استاندار افزود: ساخت یک مدرسه 12 کلاسه به مساحت 1800 مترمربع برای مادوان تعریف شده که درمرحله تملک زمین قرار دارد و 50 درصد اعتبار احداث آن را شورای برنامه ریزی استان و 50 درصد را کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد تقبل کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش نیز در این نشست با بیان اینکه 30درصد کلاسهای درس کشور غیر استاندارد است گفت: این آمار برای استان کهگیلویه و بویراحمد 37.7درصد معادل 2400 کلاس درس است.
هادی زارع پور ادامه داد: آموزش و پرورش برای اداره خود و رفع مشکلات، منابع مالی در اختیار ندارد و ناچار به فراهم کردن شرایط کسب درآمد است.
وی افزود: 61 فضای آموزشی در استان شناسایی شده که بخشی از آنهاقابلیت تبدیل به فضای تجاری را دارند و تغییر کاربری آنها می تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند.
وی افزود: در سال گذشته اولیا 29 میلیارد ریال به مدارس استان کمک کردند که بخشی از مشکلات از طریق مشارکت های مردمی برطرف شد .
در این نشست تغییر کاربری بخشی از املاک آموزش و پرورش از آموزشی به تجاری به رای گذاشته شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار