ارگان‌ها و سازمان‌هایی که با افتخار در روزهای نخستین زلزله از سلبریتی‌ها در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دعوت می‌کردند، حالا باید پاسخگوی «نمایش» میلیاردی آنها در استان باشند.
کد خبر: ۶۶۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 16 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بیش از 11 ماه از زلزله‌ی 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه سال گذشته در کرمانشاه می‌گذرد و این در حالی است که براساس برخی گزارش‌ها، روند ساخت‌وساز در روستا نسبتا خوب و در شهرها به کندی پیش می‌رود.

طبق گفته مسؤولان، حدود 30 درصد مستاجران خانه‌های تخریبی شهری کف خیابان زندگی می‌کنند، به این معنا که هنوز در اسکان موقت در چادر و کانکس به سر می‌برند و علت این مساله را تورم اجاره مسکن عنوان می شود.

در روزهای ابتدایی زلزله کرمانشاه، سیل کمک‌های خودجوش هموطنان ترافیکی از همدردی را در جاده‌های محور منتهی به مناطق زلزله‌زده به‌وجود آورده بود که نظیر این «ترافیک محبت» را هیچ دوربینی بجز کرمانشاه در هیچ جای دنیا ثبت نشد.

چه کسی پای سلبریتی‌ها را به کرمانشاه باز کرد؟

سلبریتی‌ها و چهره‌های معروف در این بین بیش از همه خود را نمایان کردند به طوری که در عصر روز 24 آبان‌ماه به دعوت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، 22 تن از هنرمندان سرشناس کشور به منظور کمک و همدلی با مردم آسیب‌دیده از زلزله و جذب و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در کرمانشاه در پارک درخشان حضور یافتند و بیش از 3 هزار شهروند کرمانشاهی در کنار این هنرمندان برای حمایت از زلزله‌زدگان باری دیگر حماسه همدردی را خلق کردند.

سلبریتی ها آمدند، رفتند، سلفی گرفتند، اشک ریختند و شماره حساب برای جمع آوری کمک های مردمی دادند، اما هنوز...

«علی دایی»، «صادق زیباکلام» و «نرگس کلباسی» از میان سلبریتی‌ها به گفته استاندار کرمانشاه تا کنون به بازسازی مناطق زلزله‌زده کمک کرده‌اند؛ زیباکلام در کمک به بازسازی 80 واحد، کلباسی در بازسازی کامل 117 واحد دایی در بازسازی 43 واحد روستایی هم اکنون مشغول فعالیت هستند‌.

دایی در ویدئویی که اخیرا در فضای مجازی منتشر کرده گفته، همچنان روند خانه‌سازی در روستای مله‌رولان درحال انجام است، در ضمن بازسازی منطقه تپانیه قدیم، هم که در آن حدود 70 واحد است را نیز بر عهده گرفته‌ام و از هشتم مهر شروع به کار کرده‌ایم که همزمان با روستای قبلی بتوانیم تا زمستان تحویل دهیم.

وی افزود: حساب کمک‌های مردمی تاکنون مسدود است و بنده با توجه به نزدیکی فصل سرما و به خاطر نخوابیدن پروژه، کار را متوقف نکردم‌.

دایی یادآور شد: حرف بسیار است، اما شک نکنید کاری را که بر عهده گرفتم را با تمام توان و بهترین شکل ممکن به اتمام می‌رسانم.

از مابقی سلبریتی‌ها همچنان خبری نیست انگار اصلا به کرمانشاه سفر نکرده‌اند، این بی‌خبری واکنش مردم، نمایندگان مردم در مجلس و دیگر مسؤولان استان را در پی داشت به طوری که طی روز‌های گذشته تعداد از چهره‌های سرشناس و سلبریتی‌های کشور به آگاهی ناجا احضار شدند.

طبق گفته نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، هنوز اطلاعی از پول‌های جمع‌آوری شده از سوی سلبریتی‌ها برای زلزله‌زدگان کرمانشاه نیست، برخی از این افراد مقدار مبالغی را که جمع‌آوری کردند، حتی اعلام هم نکردند و گفته می‌شود برخی از آن‌ها بدهکار بانکی بودند و بانک این مبالغ را برداشت کرده است.

حال جای سوال اینجاست، چه کسی پای سلبریتی‌ها را به کرمانشاه باز کرد؟ ارگان‌ها و سازمان‌های که با افتخار در روزهای نخستین زلزله از سلبریتی‌ها در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دعوت می‌کردند و به گفته صاحب‌نظران، سرمایه‌های اجتماعی رو از بین می‌بردند، چرا الان جوابگو نیستند؟

-

 

 

منبع: فارس
برچسب ها: صادق‌زیباکلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار