نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی نخستین پایگاه سیار بهداشت عشایر در این شهرستان گفت: شهرستان اقلید به واسطه جمعیت‌ عشایری بسیار پایلوت کشوری در این زمینه شد.
کد خبر: ۶۶۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 16 October 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حسین افضلی با اشاره به راه‌اندازی نخستین پایگاه سیار بهداشت عشایر کشور در شهرستان اقلید اظهار داشت: عشایر مردمانی مولد هستند که با شرایط سخت و حداقل رفاه زندگی می‌کنند یکی از مشکلات اساسی این افراد عدم دسترسی کافی به بهداشت و خدمات درمانی است.

وی گفت: با توجه به نوع زندگی عشایر و دسترسی سخت به خدمات بهداشتی و درمانی طرح پایش سیار عشایر از سوی وزارت بهداشت مطرح و شهرستان اقلید به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شد.

نماینده مردم اقلید افزود: در این طرح درمانگر و به تناسب پزشک سیار همراه با عشایر حرکت می‌کند و در تمامی مراحل زندگی آنان در کنارشان هستند که این موضوع در دراز مدت سبب کاهش هزینه دولت در بخش سلامت می‌شود.

افضلی با تاکید بر اینکه پیشگیری و بهداشت سبب کاهش هزینه‌ها و تامین سلامت زندگی عشایر می‌شود، بیان کرد: باید این امر توسعه پیدا کند و نقاط ضعف آن شناسایی و برطرف شود و در تمام کشور و نقاط عشایری گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت عشایر در شهرستان اقلید ساکن می‌شوند، عنوان کرد: در حال حاضر این طرح متناسب با جمعیت عشایری شهرستان نیست و باید در اقلید و دیگر نقاط استان فارس نیز اجرا شود.

 این طرح در شهریور ماه در شهرستان اقلید از روستای بازبچه تا روستای آب باریک با اعتبار 700 میلیون ریال آغاز شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار