تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر عملیات شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری از تولید 268 هزار تن آهن اسفنجی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۶۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 16 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جمشید علی بابایی میزان محصولات تولیدی در 6 ماهه نخست پارسال این کارخانه تولیدی را 140 هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: عملیات احداث کارخانه فولاد از سال 86 با برنامه ریزی ظرفیت اولیه تولید سالانه 800 هزار تن فعالیت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
به گفته وی، تولید این کارخانه در مرحله احیا تبدیل گندله به آهن اسفنجی است و به عنوان نخستین واحد فولادی از طرح های هفتگانه فولاد کشور در دولت تدبیر و امید بهره برداری رسید.
علی بابایی تصریح کرد: بخش عمده ای از محصول فولاد اسفنجی تولیدی این مجتمع به صنایع فولاد مبارکه اصفهان ارسال شده است.
از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال 92 حدود 4 هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد، که با واگذاری 65 درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش 6 هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد و 35درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.
مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید شمش فولادی در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، در سفید دشت فعال است.
مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود 30 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
هم اینک یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار