استاندار یزد:
استاندار یزد با بيان اين كه ابركوه از نظر امکانات به ويژه در حوزه بهداشت و درمان بسیار عقب‌تر از سایر شهرستان‌هاي استان است، از نمايندگان مجلس خواست تا در خصوص اصلاح قوانین تخصیص پزشک اقدام کنند.
کد خبر: ۶۶۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 16 October 2018

«محمود زمانی قمی» در جريان سفر به ابركوه براي بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان اين شهرستان و بازديد از بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) و درمانگاه مهردشت، مردم ابرکوه به ويژه بخش بهمن از فقدان پزشک متخصص رنج می‌برند و هرچند تخصیص پزشک شرایط و ضوابط خاصی دارد ولي می‌توان به ظرفیت نمایندگان مجلس امیدوار بود که با بررسی دقیق موضوع، در صورت لزوم اصلاح قوانین مربوطه در اين رابطه اقدام کنند .

وي با تأکید بر این که وعده‌هایی نمی‌دهم که بعداً بخشی از آن اجرایی نشود، افزود: قطعاً اگر اراده‌ای برای حل مشکلات بهداشت و درمان ابرکوه وجود نداشت، مسئولین ارشد این حوزه در استان حضور نمی‌یافتند.

وي همچنين ادامه داد: هرچند كه در واقعیت، ابرکوه پاره‌ي تن استان يزد است اما از نظر امکانات بسیار عقب‌تر از سایر شهرستان‌هاست .

زمانی قمی مردم ابرکوه را از حیث متانت، اراده و بزرگی سرآمد استان دانست و گفت: ما هر اندازه هم که برای پیشرفت نقاط مختلف استان تلاش کنیم، باز هم نتوانسته‌ایم حق مردم را ادا کنیم اما واقعیت این است که ابرکوه با سایر نقاط تفاوت جدی دارد .

گفتني است، اين بازديدها در حضور «محمدرضا صباغیان» نماینده مردم ابرکوه در مجلس شوراي اسلامي، ريیس و برخی از معاونان دانشگاه علوم پزشکی یزد و همچنین مسئولین ارشد ابرکوه انجام شد.

ياداور مي‌شود؛ در واپسین روزهای فروردین‌ماه 97 اولین جلسه مجمع سلامت شهرستان ابرکوه برگزار شد که طی آن «محمدرضا میر جلیلی» ريیس دانشگاه علوم پزشکی یزد این وعده را داد که درمانگاه شهر مهردشت حداکثر تا نیمه اردیبهشت‌ماه با حضور دو پزشک شبانه‌روزی می‌شود ولي هم‌اکنون پس از گذشت پنج ماه از تاریخ وعده داده شده، این درمانگاه شبانه‌روزی نشده و همچنان مردم بخش بهمن از حداقل‌های درمانی محروم هستند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار