فرماندار نهاوند گفت: اعتبارات روستایی یک فرصت است و اگر مدیران بانک‌ها تلاش نکنند این فرصت از دست شهرستان می‌رود.
کد خبر: ۶۶۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 16 October 2018
مراد ناصری با بیان اینکه هیچ بانک و دستگاهی حق ندارد در زمینهٔ اشتغال مردم را سرگردان کند گفت: برای ایجاد اشتغال در نهاوند همه باید پای کار بیایند و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

به گزارش تسنیم، ناصری در بیست و یکمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند که شامگاه دوشنبه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر برای ایجاد اشتغال در شهرستان همه باید تلاش کنند و در این زمینه مسئولیت پذیر باشند.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال در شهرستان کار یک دستگاه و یا یک ارگان خاص نیست بلکه همه دستگاه‌ها، بانک‌ها و ... وظیفه دارند که تلاش کنند تا وضعیت ایجاد اشتغال در شهرستان بهبود یابد.

ناصری افزود: برای اینکه مشکل بیکاری در شهرستان حل شود باید از همه ظرفیت‌های شهرستان استفاده شود و مردم هم باید پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه هیچ بانک و دستگاهی حق ندارد در زمینهٔ اشتغال مردم را سرگردان کند، عنوان کرد: بانک کشاورزی نفس کارگروه اشتغال نهاوند را گرفته است و اگر اعتباراتی که در حوزه اشتغال در اختیار این بانک قرار گرفته است، دراختیار بانکی دیگر بود چند برابر مبلغ فعلی تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده بود.

فرماندار نهاوند بیان کرد: این وضعیت اصلا قابل قبول نیست و باید بانک کشاورزی سریعا این موارد را بررسی و مشکلات پرونده‌ها را حل کند، چون بیشترین اعتبار ما نزد بانک کشاورزی است که باید برای جذب آن تلاش شود.

ناصری تاکید کرد: مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تسهیلات اشتغال متقاضیان را تا حصول نتیجه پیگیری کنند و پرسنل خود را نیز هماهنگ کنند تا با همین نگرش، اشتغال را پیگیری کنند.

وی در مورد غیبت برخی از روسای بانک‌ها در جلسه کارگروه اشتغال نهاوند، اظهار داشت: مدیر بانکی که دغدغه اشتغال ندارد و به خودش اجازه نمی‌دهد برای رفع مشکلات مردم در جلسه حضور پیدا کند، جای او در نهاوند نیست.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا بیکاری را که چهره شهرستان را هم خراب کرده کاهش دهیم و این مهم جز با حمایت و همدل بودن همه ارگان‌ها و مردم میسر نخواهد شد.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: بانک‌ها باید از پرداختی‌های هر هفته خود در جلسه بعد کارگروه اشتغال گزارش دهند و اگر در این زمینه مشکلی هم هست اعلام کنند تا از طریق استان پیگیری کنیم، زیرا این وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال در شهرستان اصلا مناسب نیست.

ناصری بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه همکاری نمی‌کنند و همین امر باعث شده که متقاضیان زیادی به دستگاه‌ها مراجعه کنند و سرگردان شوند و هر کارمندی برای خودش مدیر شده است.

ناصری اظهار داشت: با وجود دستور رئیس ادارات، ولی برخی کارشناسان دستور را اجرا نمی‌کنند و خودسر عمل می‌کنند که این مدیران باید مجموعه را با خود هماهنگ کنند، زیرا هیچ کس حق سرگردان کردن مردم را ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار