معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از تکمیل و افتتاح ۶۰ مرکز جامع سلامت دردانشگاه علوم پزشکی شیراز تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 16 October 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عبدالرسول همتی اظهار داشت: از تعداد 302 مرکز جامع سلامتی که این دانشگاه متعهد به ساخت آن در فارس شده است تاکنون 160 مرکز به بهره‌برداری رسیده و تعداد 60 مرکز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در شش ماه امسال از 38 مرکز جامع سلامت فارس بازدید انجام شد و عملکرد آنان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: در این بازدیده علاوه بر تجهیز وسایل آزمایشگاهی با توجه به نیاز آن مراکز تعداد پزشکان وکارشناسان مراکز جامع سلامت افزایش و خدمات به بیماران ارتقا یافت.

همتی مهم‌ترین خواسته اهالی مناطق مورد بازدید را نیاز تمام وقت به پزشک متخصص و تجهیز و استفاده از خدمات پاراکلنیکی مطرح کرد و افزود: بر حسب سیاست‌های وزارت بهداشت مقرر شده به منظور رفع نیازهای بیماران، پزشکان در صورتی در دوره تخصصی جذب شوند که ابتدا در مناطق محروم و مورد نیاز ارائه خدمت داشته باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارائه آماری از وضعیت مراکز و پایگاه‌های تامین کننده سلامت در این دانشگاه گفت: در حوزه بهداشت 118 پایگاه سلامت و 290 مرکز جامع سلامت راه‌اندازی شده که 986 مراقب سلامت در بخش دولتی و مراقب سلامت در بخش خصوصی، 408 پزشک روستایی و یک هزار و 126 پزشک خانواده در تمامی بخش خصوصی و غیر دولتی یا خیریه‌ای 90 کارشناس روانشناسی بالینی، 70 کارشناس تغذیه و 192 دندانپزشکدر این مراکز فعالیت دارند.

همتی افزود: هر مرکز جامع سلامت 4 پایگاه را تحت پوشش دارد که هر یک از این 4 پایگاه دارای کارشناسانی از تغذیه، سلامت، روانشناسی بالینی، بهداشت محیط، دهان و دندان، بهداشت حرفه‌ای، ماما، واکسیناتور و غیره هستند.

وی بیان کرد: با استقرار شبکه بهداشتی درمانی در شهرهای بزرگ و کوچک، روستاها و توجه ویژه به حاشیه شهرها، سلامت مردم به شکل ریشه‌ای تامین می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار