وزیر دفاع آمریکا نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور این کشور درباره احتمال ترک کابینه واکنش نشان داده است.
کد خبر: ۶۶۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 16 October 2018

به گزارش تابناک : جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: هرگز درباره کناره گیری از کابینه فکر نکرده‌ام.

بر اساس این گزارش، ماتیس که به ویتنام سفر کرده است در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره اظهارات اخیر ترامپ در خصوص احتمال کناره گیری از دولت ترامپ، گفت: چنین چیزی هرگز وجود نداشته است. من در تیم ترامپ هستم. ما هرگز درباره خارج شدن من از کابینه صحبت نکرده‌ایم. همان طور که می بینید الان اینجا هستم. ما تنها به دنبال انجام وظایف و کارهای خود هستیم.

وی افزود: از زمان انجام مصاحبه اخیر ترامپ، هرگز با او صحبت نکرده‌ام. من هم صحبت های ترامپ را خوانده‌ام ولی هنوز فرصت گفتگو با او را پیدا نکرده‌ام. ما در وزارت دفاع آمریکا به انجام وظایف خود ادامه می دهیم. هیچ مشکلی وجود ندارد.

این در شرایطی است که ترامپ اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود: این احتمال وجود دارد که جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده از دولت جدا شود. البته ماتیس به من نگفته است که مایل به ترک دولت است.

ترامپ اظهار داشت: روابط بسیار خوبی با ماتیس دارم. همین دو روز پیش با او ناهار صرف کردم. من روابط بسیار خوبی با او دارم. شاید او نیز همین طور باشد. اگر بخواهید حقیقت را بدانید، تصور می کنم او بیشتر یک دموکرات است. ولی او انسان خوبی است. شاید او دولت را ترک کند. البته منظور من این است که برخی اوقات هر فردی ممکن است کابینه را ترک کند. هر فردی. افراد خارج می شوند. این واشنگتن است.

هفته هاست که گمانه زنی های زیادی درباره خروج ماتیس از دولت ترامپ مطرح می شود. برخی گزینه ها نیز از سوی رسانه های خبری برای جانشینی ماتیس مطرح شده است. البته ترامپ بعدا این گزارش ها را رد کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار