این بار تیغ جراحی در هنگام عمل سزارین پیشانی نوزادی را در بیمارستان شهید منتظری را شکافت.
کد خبر: ۶۶۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 15 October 2018

به گزارش تابناک : تیغ جراحی پیشانی نوزادی را در هنگام عمل سزارین در بیمارستان شهید منتظری شکافت، این در حالی است که بنا بر اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها این نوزاد اکنون به دلیل عفونت در خون در بخش NICU این بیمارستان بستری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به پیگیری صحت این خبر به خبرنگار تسنیم اینگونه توضیح داده که در بهترین مراکز پزشکی دنیا همواره احتمال 1 تا 3 درصد جراحت نوزاد هنگام عمل سزارین وجود دارد.

کیانوش جهان‌پور با بیان اینکه بستگی به پوزیشن جنین محلی که ممکن است مورد جراحت قرار بگیرد، متقاوت است، افزود: این خطا به دلیل سرعت عمل بالا بوده و جداره رحم نیز نازک است و  احتمالا بخشی از بدن جنین  مماس باشد، احتمال بردیگی در سکشن جراحی وجود دارد و این موضوع عجیب نیست.

وی با بیان اینکه در مراکز سطح 3  ارجاع و مراکز فوق تخصصی در دنیا این احتمال 1تا 3 درصد وجود دارد که البته این موضوع در داخل کشور کمتر است، افزود: اکنون نوزاد از نظر جراحت مشکل خاصی ندارد و او از نظر وضعیت عمومی مشکلات دیگری دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه این موضوع در سزارین‌ها دیده می‌شود، گفت: مشکلات دیگر نوزاد به پزشک متخصص ربط پیدا می‌کند.

وی پیرامون دعوت از خانواده این نوزاد برای پیگیری این موضوع از سوی مراجع قانونی بیان کرد: این در صورتی است که به دلیل جراحت اقدام کنند و ما قرار نیست در این زمینه اظهار نظر حقوقی و تشخیص انجام دهیم، اظهار نظر حقوقی و قضایی زیر نظر مراجع ذی‌صلاح و تشخیص خطا یا اشتباه پزشکی با نظام پزشکی است و ما در این زمینه اظهار نظر نمی‌کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار