کد خبر: ۶۶۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 15 October 2018
ستارگان ۹۸ و پیشکسوتان فوتبال ایران در حمایت از استیلی بیانیه‌ای صادر کردند.
 
 
 
تیترامروز: به دنبال صحبت‌های میک مک درموت، دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران خطاب به حمید استیلی، ستارگان ۹۸ و پیشکسوتان فوتبال ایران بیانیه‌ای صادر کردند که می‌خوانید:

در آسمان پرستاره فوتبال ایران جایی برای حرمت شکنان نیست!

تاریخ فوتبال ایران این روز‌ها را فراموش نمی‌کند. روز‌هایی که اندیشه‌های خشک و تک بعدی انسان‌ها قصد زدن ریشه‌های این فوتبال را دارند. امروز نقاب‌ها از چهره‌ها افتاده و نمی‌توان تصویر زشتی که پشت این نقاب‌ها پنهان مانده بود را به راحتی فراموش کرد. باز هم داستان وطن پرستی ما ایرانی هاست. وطن پرستی که دارد زخم عداوت و خشم‌های پنهان را بر پیکر خود تحمل می‌کند.
هیچوقت به خودمان دروغ نمی‌گوییم. دروغ این است که بگوییم به اسطوره‌های فوتبالمان توهینی نشده است. نمی‌خواهیم به نام مقدس تیم ملی ایران از کنار بخل و حسد آدم‌ها به راحتی بگذریم. گاهی حرف نزدن ما را به حساب حماقتمان می‌گذارند. نمی‌گویند به حرمت نام تیم ملی ایران مهر سکوت بر لب می‌زنیم و غوغا را مهمان دلهایمان می‌کنیم.
تاریخ فوتبال ما هیچوقت تصادفی به نام‌های بزرگ برنخورده است. ستاره هایمان، چون ستاره بودند ماندگار شدند و میلیون‌ها قلب ایرانی را از آن خود کردند. حالا این ستاره‌ها حرمت دارند و به حرمت شکنان باید بیاموزیم این مملکت چنین نامردمی‌هایی را نه تاب می‌آورد نه فراموش می‌کند.
نام حمید استیلی یک نام تصادفی در این فوتبال نیست. این نام در کنار نام آوران بسیاری همچون خداداد عزیزی، علی کریمی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا، علی دایی و بسیاری دیگر قرار گرفت تا قلب فوتبال ایران از حرکت نایستد. حال هر کس بخواهد به دل این نام‌های بزرگ چنگ بزند و بر آن زخم به یادگار بگذارد جلویش خواهیم ایستاد.
حرمت تیم ملی ایران سرجای خودش. حرمت پاره‌های تن ایران و فوتبالش را با همه وجود حفظ خواهیم کرد.
کی روش می‌توانست نامی جاودان در آسمان فوتبال ایران شود، اما تفکراتش و همراهان کج اندیشش این جاودانگی را نمی‌خواهند. او هنوز متوجه نشده با تلاش و رشادت‌های امثال استیلی و عزیزی و باقری و کریمی و مهدوی‌کیا زمینه حضور او در این فوتبال فراهم شده و حالا می‌خواهد در این فوتبال نقش رئیس خودمختار را ایفا کند!
جاودان شدن زورکی نیست. اگر کسی جاودان شد با همه وجود از وجودش دفاع خواهیم کرد. کی‌روش امروز باید جاودانگی استیلی و امثالش را کنار باورهایش قرار دهد. اگر نمی‌تواند بداند که بازنده فقط خودش است. دستیارانش در این معادلات هرگز جایگاهی ندارند حتی اگر زبان حال کی روش شوند!
می‌دانیم درک این حرف‌ها برای مردی که از جاودان شدن در فوتبال ایران خوشش نمی‌آید واقعا سخت است.
امیدواریم تاریخ به او بیاموزد در آسمان پر ستاره فوتبال ایران ستاره شدن لیاقت می‌خواهد و اینجا جایی برای حرمت شکنان نادان نیست!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار