مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با پیش‌بینی تولید حدود 285 هزار تن سیب‌زمینی در استان، گفت: خوشبختانه در استان اصفهان با بحران کمبود سیب‌زمینی مواجه نیستیم و در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول نزدیک به 9500 هکتار است.
کد خبر: ۶۶۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 15 October 2018
به گزارش تابناک : محمودرضا افلاکی در خصوص مشکلاتی که در عرضه سیب‌زمینی در سطح بازار وجود دارد، اظهار کرد: خوشبختانه در استان اصفهان با بحران کمبود سیب‌زمینی مواجه نیستیم و در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول نزدیک به 9500 هکتار است و پیش‌بینی تولید حدود 285 هزار تن سیب‌زمینی در استان شده است.
 
وی با بیان اینکه برداشت سیب‌زمینی تقریباً از نیمه مهرماه آغاز شده است، افزود: قیمت سیب‌زمینی سرِ زمین بین 1000 تا 1500 تومان است و این رقم برای کشاورز رقم بالایی نیست که از فروش آن منتفع شود، اما در زنجیره تولید برخی واسطه‌ها و دلالان موجب افزایش قیمت می‌شوند.
 
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: سال گذشته قیمت سیب‌زمینی بسیار پایین بود، اما امسال شاهد رضایت کشاورزان هستیم و خرید تضمینی این محصول انجام نمی‌شود.
 
وی در خصوص تأثیر بی‌آبی برکشت و تولید سیب‌زمینی در استان، اظهار کرد: به دلیل بی‌آبی سطح زیر کشت سیب‌زمینی از حدود 16 هزار هکتار به 12 هزار هکتار کاهش یافته که معادل 120 هزار تن محصول سیب‌زمینی است.
 
افلاکی افزود: تولیدات سیب‌زمینی در مناطق مختلف اصفهان در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، بویین و میاندشت، سمیرم و گلپایگان است که حدود 80 درصد آن در استان مصرف و بقیه به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.
 
وی در خصوص صادرات سیب‌زمینی که طی دو ماه گذشته منجر به کمبود و گرانی این محصول در کشور شد، گفت: در حال حاضر تولید سالانه سیب‌زمینی در استان‌های مختلف کشور حدود 5 میلیون تن است که با ورود تدریجی کشت استمرار سیب‌زمینی، بهمن‌ماه و ... به بازار و افزایش 15 درصدی عملکرد و همچنین روند کیفی تولید این محصول مشکلات موجود برطرف خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار