معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: باید از سوی دستگاه های متولی وضعیت واحدهای صنعتی راکد در این استان بررسی و تعیین تکلیف شود تا شاهد فعالیت آنها و ارتقای تولید باشیم.
کد خبر: ۶۶۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 15 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسه ها و کارگروه های مختلف حل مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی است که باید موانع موجود در زمینه تولید رفع شود تا با قدرت بیشتر به تولید و صادرات ادامه دهند.

وی افزود: بلاتکلیف ماندن واحدها درست نیست و این امر باید از سوی صاحبان واحدها و دستگاه های مربوطه پیگیری شده و مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دستگاه های اجرایی می خواهیم مصوبه هایی را که در جلسه های مختلف به تصویب می رسد را به موقع عملیاتی کنند تا دچار مشکل نشویم.

معاون استاندار قم همچنین با بیان این که در حال حاضر 10 درصد پرونده های معرفی به بانک ها تسهیلات خود را دریافت نکرده اند گفت: تا پایان سال فرصت زیادی باقی نمانده است، از این رو بانک های عامل باید گزارشی از وضعیت این تعداد پرونده ها را ارائه کنند.

غضنفری تصریح کرد: بانک های عامل در استان قم تسهیلات خوبی به واحدها در جهت رونق تولید ارائه کرده اند که این عملکرد در سطح کشور خوب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر راه اندازی نیروگاه های کوچک تاکید کرد و گفت: در مسیر خط انتقال سرشاخه های دز به قم هشت نقطه با ظرفیت 2 مگابایتی تامین برق در نظر گرفته شده است که سرمایه گذار آن نیز وجود دارد و در همین راستا باید مزایده آن برگزار شود.

غضنفری اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان قم باید در این زمینه ورود پیدا کرده و مجوزهای لازم را پیگیری کند.

وی در ادامه به چگونگی ایجاد واحدهای تولیدی هیدروکربن ها در قم اشاره کرد و گفت: دستگاه تخصصی باید در این زمینه اعلام نظر کنند و اعضای کارگروه های مربوطه با منطق در این زمینه رای دهند.

وی اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم باید مصادیق موضوع فعالیت این گونه واحدها را احصا کند و در راستای آن تصمیم گیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: نیروگاه برق10 مگابایتی در جاده کوه سفید قم با همراهی بانک های عامل تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد، همچنین حدود 54 هزار تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار