کارشناس داوری فوتبال گفت: با وجود این‌که کلاس داوری قبل از فصل برگزار شد قضاوت‌ها در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر پر‌اشتباه بوده است.
کد خبر: ۶۶۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 14 October 2018

به گزارش تابناک : نوذر رودنیل امروز در خصوص کیفیت داوری‌ها در 8 هفته ابتدایی لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: امسال قبل از شروع فصل فدراسیون فوتبال و کمیته داوران یک کار خوب انجام داد و ایوانف یکی از مدرسین خوب فیفا که در جام جهانی روسیه هم از مدرسین داوران بود را برای دانش‌افزایی داوران و کم کردن اشتباهات داوران به ایران دعوت کردند.

وی افزود: این کلاس به مدت 7 روز‌، با هزینه بسیار بالا و در شمال کشور برگزار شد، با توجه به این‌که این کلاس برگزار شد به طور کلی داوران در 4 هفته اول اشتباهات تأثیر‌گذاری داشتند، 2 هفته قضاوت‌ها خوب بود اما در هفته‌های بعد و جام حذفی اشتباهات تأثیر‌گذار در داوری‌ها وجود داشت.

کارشناس داوری فوتبال در ادامه بیان داشت: در بازی ذوب‌آهن و پدیده در جام حذفی سید‌علی داور بود و ذوب‌آهن به دلیل اشتباهات داوری حذف شد یا در بازی ذوب‌آهن با استقلال یک بازیکن استقلال باید اخراج می‌شد که نشد.

رودنیل که قضاوت‌های انجام شده راضی نیست، تصریح کرد: به طور کلی در 8 هفته تنها 2 هفته داوری‌ها خوب و کم‌اشتباه بود و به همین دلیل بسیاری از تیم‌ها از جمله سپاهان و ذوب‌آهن متضرر شدند؛ حتی علی‌رضا فغانی در بازی دربی پایتخت یک پنالتی برای پرسپولیس نگرفت.

وی بیان داشت: انتظار می‌رفت داورانی که سر کلاس ایوانف بوده‌اند هوشیار و با‌دقت باشند و تغییرات روز داوری را فراگیری کنند تا در مسابقات اجرا کنند نه این‌که بخواند.

این کارشناس داوری در پایان گفت: نمی‌خواهیم بگوییم داوران جوان یا پیش‌کسوت کنار گذاشته شوند اما کمیته داوران باید بداند هر بازی کدام داور را نیاز دارد، برخی بازی‌ها مال برخی داور‌ها نیست؛ نمی‌شود هر داوری را برای هر بازی بگذاریم و بعضی مواقع مدیریت بازی خیلی مهم‌تر از قضاوت است؛ البته جوانان را باید داشته باشیم اما این‌که کجا از آن‌ها استفاده کنیم خیلی مهم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار