به نظر می رسد این روزها، محمد علی افشانی به دلیل انتقادهایی که به وی درباره عملکردش در اداره شهر تهران شده است، بیشتر از حد معمول عصبانی است و برای رهایی از این انتقادها و تثبیت موقعیت خود در شهرداری تهران، دچار یک نوع دستپاچگی مدیریتی شده به گونه ای که به جای آنکه سرنوشت اداره پایتخت برای وی مهم باشد، می خواهد تا اداره معاونت توسعه و برنامه ریزی شهری خود را به مدیری واگذار کند که تا کنون آنچه صفحات جستجوگر اینترنتی نشان می دهد، وی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان بوده است.
کد خبر: ۶۶۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 14 October 2018

به گزارش تابناک : بعد از عزل محمد علی کریمی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران که خشم و ناراحتی افشانی را نسبت به عملکرد وی نشان می داد، اکنون نوبت به حجت میرزایی رسیده است که به رغم ادعاهایی که در خصوص کامل و جامع بودن برنامه سوم توسعه شهرداری تهران کرده بود؛ از سوی اعضای شورای شهر تهران نقدهایی به این برنامه وارد شده بود.


اما به نظر می رسد که عصبانیت اخیر افشانی از حجت میرزایی به توئیت جنجالی وی باز می گردد که در مقابل موج های رسانه ای که به دلیل عزل شبانه محمد علی کریمی در حمایت از وی منتشر کرده بود. چرا که تمامی مواردی را که معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری تهران در توئیت خود به آن اشاره کرده، افشانی به نوعی انتقاد تند معاون خود از تصمیمش درباره برکناری رئیس مرکز ارتباطات قلمداد کرده است.

در این توئیت حجت میرزایی عنوان کرده است: قاعده مهم #مدیریت حرفه ای و لازمه#دموکراسی، دخالت ندادن روابط شخصی و خانوادگی در مواضع و تصمیمات#سازمانی است. مسائل#شهرداری نه درواکنش های هیجانی#فضاس_مجازی و نه در مجادلات احساسی # توییتری بلکه در گفت و گوی صادقاهن، مستمر و چند جانبه همه#ذینفعان در فضایی آرام حل می شود.

 

حجت میرزایی جای خود را به سکینه اشرفی می دهد/  سرنوشت مبهم برنامه سوم توسعه با ورود یک معاون زن از استان سیستان و بلوچستان!


این درحالی است که بررسی کارشناسان حکایت از تشابه زیاد برنامه سوم توسعه با برنامه دوم که در دوره مدیریت شهری سابق شهرداری تهران تهیه، تدوین و تصویب شد می دانند. آن هم در شرایطی که به گفته معاون شهردار تهران در تهیه لایحه برنامه سوم که با حضور اساتید، متخصصان و مدیران شهری تهیه شده است؛ هزینه ای بالغ بر 800 میلیون تومان پرداخت شده است.


اما با توجه به این کم کاری معاونت توسعه و برنامه ریزی شهرداری تهران در تدوین مهمترین برنامه توسعه شهرداری تهران؛ انتصابات هیجانی شهردار تهران برای رفع این مشکل مخرب تر به نظر می رسد.


هر چند در ایجاد این هجمه رسانه ای که بیشتر جنگ احزاب و قدرت ها در فضاهای مجازی به ویژه توئیتر شبیه است تا انتقاد از عملکرد ضعیت شهرداری تهران؛ اما سوال اینجاست که انتخاب معاون استاندار سیستان و بلوچستان که با حکم وزیر کشور در سال 95 به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان انتخاب شده است؛ آن هم برای یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران که تدوین کننده برنامه های راهبری شهر تهران است؛ چه معنایی می تواند داشته باشد؟


در انتشار اخبار مربوط به این جابه جایی مدیریتی برخی از رسانه ها عنوان کرده اند که سکینه اشرفی نخستین معاون زن شهرداری تهران در تاریخ 4 دهه اخیر شهرداری تهران محسوب می شود؛ اما واقعیت این است که انتخاب یک معاون آن هم از استان سیستان و بلوچستان که خود درگیر معضلات شهری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زیادی است و تا کنون نیز هیچ مسئولی از استاندار گرفته تا شهردار این استان نتوانسته گوشه ای مشکلات مردم این بخش از کشور را حل کند؛ می تواند در حساس ترین برهه زمانی به تهران آمده، به عنوان معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری تهران سرنوشت برنامه سوم توسعه شهرداری تهران را مشخص کند؟


آقای افشانی! درست است که جای خالی مدیران زن در رتبه های بالای مدیریتی به شدت احساس می شود، اما این انتصاب و انتخاب در شرایط کنونی که هنوز برای ماندن و یا رفتن شما به عنوان شهردار تهران نیز ابهامات زیادی وجود دارد؛ جایز نیست و باعث خواهد شد تا جایگاه مدیران توانمند زن متزلزل شود.


چرا می خواهید تا با انتصاب یک معاون زن شورای شهر تهران را تحت تاثیراین انتخاب خود قرار دهید تا هم زمان برای رفع نواقص لایحه سوم توسعه شهر تهران بخرید و هم اینکه از میزان انتقادهای اعضای شورای شهر نسبت به برنامه ضعیف توسعه سوم کم کنید!


شما به ظاهر شهردار منتخب شهر و شهروندان تهران هستید، اما چرا با انتصابات حاشیه دار خود، شرایط زندگی را برای شهروندان تهرانی سخت می کنید و به گونه ای پیش می روید که نشان دهد منافع حزبی بر منافع عمومی شهروندان تهرانی ارجحیت دارد؟!

 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار