رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسئله طب نظامی و رسیدگی به مجروحان و مصدومان در جنگ‌ها، بسیار حیاتی است.
کد خبر: ۶۶۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 13 October 2018

به گزارش تابناک : سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  در حاشیه چهارمین همایش بین‌المللی طب نظامی «آسیا پاسیفیک» که صبح امروز شنبه 21 مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: مسئله طب نظامی و رسیدگی به مجروحان و مصدومان در جنگ‌ها، بسیار حیاتی است.

وی ادامه داد: برای جمهوری اسلامی با داشتن سابقه دفاع مقدس، تجارب ارزشمندی در حوزه طب نظامی در کشور فراهم شده که به جرأت می شود گفت در کمتر کشوری از دنیا در حوزه طب نظامی وجود دارد. قریب به ۱۰۰ سال از عمر این کنگره می‌گذرد و امروز ما شاهد برگزاری اجلاس منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه با حضور مسئولان بهداری رزمی کشورهای آسیا اقیانوسیه و سایر قاره‌های جهان هستیم.

باقری افزود: امروز برای دو سال ریاست این کنگره به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد. در این دو سال اقدامات بسیار مهمی انجام خواهد شد که امیدواریم با همکاری همه کشورهای عضو، امکان مداوای مجروحان درگیری‌های منطقه که با تجاوز برخی کشورها در یمن و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی و جنایات تروریست‌ها به وجود آمده، فراهم شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در این دو سال می‌تواند صورت بگیرد تدوین کتاب مرجع طب نظامی که قبلا توسط آمریکا تهیه شده و ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با استفاده از تجربیات جامع پزشکی نیروهای مسلح در سال‌های اخیر این کتاب منتشر شود تا به عنوان یک مرجع جهانی قابل استفاده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار