روایتی تکراری از حاشیه‌های یک مراسم ختم؛
حضور سلفی‌بگیرها در مراسم و برنامه‌های مختلف شاید برای خودشان عکسی به عنوان خاطره را به همراه داشته باشد، اما برای دیگران چندان اتفاق جالبی نیست.
کد خبر: ۶۶۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 13 October 2018

امان از سلفی‌بگیرها!

عکس عجیب برخی چهره‌های معروف مثل محمدرضا طالقانی، عادل فردوسی پور و... در مراسم ختم بهرام شفیع وقتی در میان مردم ودوربین‌های‌شان گیر افتاده بود، بار دیگر این موضوع را به ذهنمان آورد که علاقه به آدم‌های معروف چقدر زندگی خودشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

افراد شناخته شده به واسطه سینما، تلویزیون، کتاب یا ورزش معمولا زندگی‌شان زیر ذره‌بین قرار دارد، البته آن‌ها خودشان هم می‌دانند که وقتی در میان مردم شناخته شوند، زندگی عادی‌شان تغییر می‌کند، با این‌حال شاید چیز عجیبی نباشد اگر در برخی موارد از مردم انتظار داشته باشند که شرایطشان را درک کنند.

شرایطی مانند حضور در مراسم و برنامه‌هایی که برای‌شان اهمیت دارد، بهتر است برای درک بیشتر این موضوع باهم تصور کنیم؛ تصور دردناک اینکه یکی از نزدیکان مانند افراد خانواده یا دوستان و یا حتی همکار، از دنیا رفته باشد. ما ناراحت و غمگین هستیم، یا خودمان میزبانی مراسم را بر عهده داریم یا می‌خواهیم در کنار دیگرانی که نقطه اشتراک با درگذشته داشتند، بایستیم و غم‌مان را شریک شویم. در همین شرایط تصور کنید کسی که اصلا او را نمی‌شناسید، با یک موبایل کنارتان بایستد و از شما بخواهد رو به دوربینش لبخند بزنید تا عکس خوبی ثبت شود! احتمالا تا ساعاتی بعد هم همان عکس در فضای مجازی دست به دست شود، قیافه‌ای مغموم و ناراحت که سعی می کند لبخند بزند، آن‌هم در مراسم درگذشت یک آشنا.

تصور تلخ و بدی بود، ما هم با شما موافقیم، اما این را در نظر بگیرید همه آدم‌های معروف و چهره هم انسان‌های معمولی هستند که در چنین مراسمی می‌خواهند کمی فضای شخصی داشته باشند و حضور افراد موبایل‌به دست که این روزها تعدادشان رو به افزایش است و این کار را حق مسلم خودشان می‌دانند، شرایط را سخت‌تر هم کرده است.

این طور می‌شود که خیلی از همین افراد از حق طبیعی خودشان که حضور در مراسم ختم دوست‌شان است هم محروم می‌شوند، همان‌طور که مهران مدیری در یکی از مصاحبه‌هایش اشاره کرده بود که بعد از مراسم مرحوم خسرو شکیبایی دیگر در هیچ مراسم ختمی حاضر نشده و همه‌اش به خاطر حضور و فشار مردم بوده است.

حالا و در تازه‌ترین اتفاق کافی است عکس‌های مراسم ختم مرحوم بهرام شفیع را با کمی دقت ورق بزنید، مردم موبایل به دست در آن ازدحام و شلوغی دقیقا چه می‌خواهند؟ این سلفی چقدر ارزش دارد که حاضر هستند هم خودشان را در آن شرایط قرار دهند و هم دیگران را آزار دهند؟

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار