رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: با هدف حفظ سلامت و بهداشت عمومی، افزون بر 193 هزار و 341 راس دام سبک و سنگین طی 6 ماهه نخست امسال در این شهرستان، علیه بیماری های مختلف دامی، واکسینه شدند.
کد خبر: ۶۶۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 13 October 2018

'علی فاتحی نیا'  اظهار داشت: این تعداد دام علیه تب برفکی ، تب مالت، آبله و بیماری طاعون با همکاری دامداران و گروه های دامپزشکی اعزامی به واحدهای دامداری واکسینه شدند.
وی همچنین از واکسینه یکهزارو 500 قلاده سگ در راستای مبارزه با بیماری های مشترک بین حیوان و انسان خبر داد و گفت: تست بیماری سل 326 راس دام سنگین در گاو داری های صنعتی این شهرستان از دیگر اقدامات این اداره است.
فاتحی نیا در زمینه شیوع بیماری مشمشه یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال ، تعداد 138 راس اسب این منطقه مورد تست مشمشه قرار گرفتند.
وی همچنین تصریح کرد: به صورت شبانه روزی در سطح شهر و روستا از واحدهای صنعتی تولید و پرورش مرغ بازدید و اقداماتی شامل پیشگیری از مراقبت بیماری ها با روش های نمونه گیری در سطح واحد های تولید مرغ گوشتی و تخم گذار و همچنین خانه های روستایی انجام می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: با ذبح 6 هزار و 252 راس دام در کشتارگاه این شهرستان، 294 تن گوشت استحصال شد که این میزان گوشت نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش دارد.
وی افزود: این مقدار گوشت از ذبح پنج هزار و 513 راس دام سبک، 679 راس دام سنگین و 60 نفر شتر به دست آمده است.
به گفته این مسئول پنج واحد داروخانه دامپزشکی، یک واحد مرکز مایه کوبی مستقل و یک واحد کلینیک دامپزشکی در این شهرستان خدمات دامپزشکی ارائه می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار