مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد با بیان اینکه داستان بهترین راه انتقال فرهنگ و ارزش‌ها به نسل جدید است گفت: نسبت به حفظ لهجه یزدی در بین کودکان توجه بیشتری شود.
کد خبر: ۶۶۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 13 October 2018

فخرالسادات خامسی هامانه در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی یزد اظهار داشت: خوشبختانه این جشنواره در استان یزد هر سال با کیفیت و کمیت بهتر و بیشتری دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه داستان تاثیر بسیار زیادی در انتقال مفاهیم و ارزش‌ها دارد خاطرنشان کرد: داستان می‌تواند به درستی و با بالاترین تاثیر ممکن، به آنچه که مورد نیاز کودکان و نوجوانان هست پاسخ دهد و در واقع یکی از بهترین ابزارها در دست انسان برای تربیت فرزندان داستان است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد بیان کرد: دلیلی که در طول تاریخ قصه جایگاه و ارزش بسیار مهم و بالایی داشته هم همین موضوع است و از دیرباز خانواده‌ها توجه بسیار زیادی به این موضوع داشته‌‌اند.

خامسی هامانه با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید داستان‌گویی در خانواده‌ها کم رنگ شود گفت: ما به وسیله داستان‌ها و قصه‌ها می‌توانیم بسیاری از مسائل اجتماعی را به کودکان منتقل کنیم و همین دلیل هم هست که اکثریت این مسائل در داستان‌ها نهفته شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه داستان صرفا مخصوص کودکان نیست خاطرنشان کرد: به وسیله داستان می‌توان رفتارها و روابط اجتماعی و خانوادگی، هنجارها، ارزش‌ها و آداب و رسوم و هر آنچه که لازم است افراد در زندگی بدانند را بیاموزند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حوزه داستان‌گویی مد نظر است بحث رعایت لهجه در بیان داستان است و حتما باید به این موضوع دقت لازم به عمل آید چرا که لهجه ها از مهمترین آداب و رسوم در جامعه به حساب می‌آیند.

خامسی هامانه با انتقاد از کم توجهی به لهجه زیبای یزدی در بین نسل جوان گفت: متاسفانه توجه به لهجه یزدی به ویژه در کودکان کمرنگ شده که باید نسبت به حفظ و تقویت این لهجه در بین فرزندانمان تلاش کنیم.

خامسی هامانه با بیان اینکه تاریخ ایران مملو از داستان‌های بسیار ارزشمندی بوده و ایرانیان در طول تاریخ به این موضوع توجه بسیار ویژه‌ای داشته‌اند گفت: ایران سرشار از فرهنگ‌های غنی چند هزار ساله است و بهترین راه برای انتقال این فرهنگ به نسل جدید استفاده از ابزار داستان است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار