مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: ۳۱ دفتر به اتباع خارجی ساکن در استان اصفهان برای سفر به اربعین خدمات می دهند.
کد خبر: ۶۶۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 11 October 2018

به گزارش تابناک : دفتر امور اتباع و امور مهاجرین خارجی اظهار داشت: ثبت نام اتباع خارجی مقیم استان اصفهان در ۳۱ دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان آغاز شد.

وی افزود: دو دفتر در شهرستان آران و بیدگل، ۱۵ دفتر در شهرستان اصفهان، دو دفتر در شهرستان برخوار، دو دفتر در شهرستان خمینی شهر، یک دفتر در شهرستان شاهین شهر و میمه، سه دفتر در شهرستان فلاورجان، سه دفتر در شهرستان کاشان، یک دفتر در شهرستان مبارکه و دو دفتر در شهرستان نجف آباد کار ثبت نام از متقاضیان را بر عهده خواهند داشت.

رئیس کارگروه اربعین اتباع خارجی استان اصفهان اعلام کرد: همه اتباع خارجی متقاضی تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی می بایست برای ثبت نام تا تاریخ ۲۹/۷/۹۷ به یکی از دفاتر مذکور مراجعه کنند و ضرورت دارد با توجه به فرآیند زمان بر صدور دفترچه اقامت و اخذ ویزا، متقاضیان هرچه سریعتر به دفاتر مذکور مراجعه کنند.

وی گفت: برای همه اتباع دارای کارت آمایش، هویت، برگه تردد معتبر و گذرنامه های غیرالکترونیک و دفترچه پناهندگی توسط پلیس مهاجرت و گذرنامه، دفترچه اقامت صادر خواهد شد؛ لیکن اتباع خارجی دارای گذرنامه الکترونیک (ماشین خوان) و اقامت در استان پس از اخذ روادید خروج و مراجعت و ویزای عراق، با گذرنامه خود به عتبات عزیمت می کنند و فرآیندهای مذکور از طریق دفاتر خدمات اتباع خارجی استان صورت می گیرد.

سلیمانی افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده با سازمان حج و زیارت هزینه های پرداختی به وسیله اتباع خارجی برای اخذ ویزا مانند اتباع ایرانی خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: کسانی که در سال های ۹۵ یا ۹۶ دفترچه اقامت دریافت کرده اند در صورتیکه در تعداد متقاضیان تشرف آنها تغییری صورت نگرفته باشد با همان دفترچه می توانند به کشور عراق عزیمت نمایند لیکن فاقدین دفترچه اقامت و یا کسانی که در تعداد همراهان آنها تغییراتی ایجاد شده نیاز به دفترچه اقامت جدید دارند. ضمناً برای مردان بالای ۱۸ سال دفترچه جداگانه صادر خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان تأکید کرد: مرز خروجی اتباع خارجی بر اساس ابلاغ ستاد اربعین حسینی، مرز شلمچه است و خروج از مرز بدون گذرنامه یا دفترچه یا دفترچه اقامت و ویزای عراق امکان پذیر نیست.

وی در خصوص نحوه ثبت نام اتباع عراقی دارای کارت هویت، برگه تردد و دفترچه پناهندگی که فاقد گذرنامه هستند، نیز اعلام کرد: این افراد برای ثبت نام بایستی تا تاریخ ۲۶/۷/۹۷ با در دست داشتن اصل و تصویر مدرک اقامتی و دو قطعه عکس به اداره کل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری اصفهان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار