مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: انتظار معجزه از مسؤولان نداشته باشیم چرا که همه دولت‌ها با شعارهای تبلیغاتی مسأله افزایش حقوق و مزایای معلمان را مطرح کرده اما بعد از رأی آوردن مسائل آموزش و پرورش به مسائل دست چندم آن‌ها تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 11 October 2018

به گزارش تابناک : صبح امروز نخستین همایش استانی ظرفیت‌های علمی در آموزش و پرورش با حضور مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

علی‌اکبر کمالی در این همایش اظهار کرد: اولین قدم این است که با همفکری یکدیگر آموزش و پرورش را به جایگاه و شأن اصلی خود برسانیم، امروز آموزش و پرورش استان اصفهان با ظرفیت بیش از 10 هزار نفر دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و ظرفیت خوب دارای تحصیلات دکتری است.

وی با بیان این که باید نشان دهیم که آموزش و پرورش استان ظرفیت غنی علمی دارد، بیان کرد: زمانی که وارد اداره کل شدم با کمبود نیروی انسانی برای حضور در کلاس درس مواجه بودیم، از طرفی هم وزارت آموزش و پرورش با کمبود منابع رو به رو بود و تأکید به مدیریت هزینه‌ها داشت، این تضاد و دوگانگی باعث چالش شد تا کمبود بیش از 13 هزار معلم را جبران کنیم، اما مهرماه را با کمترین مشکل آغاز کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که بین 2 مدیری که یکی فقط تجربه دارد و دیگری علاوه بر تجربه به دانش و علم هم دارد، عقل سلیم حکم می‌کند از مدیر دوم که تخصص بیشتری هم دارد استفاده کند، یادآوری کرد: هزینه در آموزش و پرورش معنا ندارد بلکه هرکاری انجام می‌شود سرمایه‌گذاری است، کار در آموزش و پرورش مانند این است که نهالی کاشته شود تا چندین سال بعد به ثمر بنشیند.

وی با بیان این که برخی از معلمان حاضر می‌شوند به خاطر مبلغ ناچیز حق‌التدریس در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی کار کنند، یادآوری کرد: این ظرفیت عظیم علمی حیف است که در اینجا استفاده شود بلکه باید در آموزش و پرورش از ظرفیت این معلمان استفاده کرد.

کمالی با بیان این که به بوفه مدارس، سرویس مدارس و پوشاک مدارس ورود کردیم، تصریح کرد: حتما بدانید منافع بزرگی در خطر می‌افتد که زمانی که به این مسائل ورود می‌کنیم صدای برخی درمی‌آید و نهادهای قدرت هم بر آموزش و پرورش فشار وارد می‌کند، انتظار معجزه توسط حاکمان و مسؤولان نداشته باشیم چرا که همه دولت‌ها با شعارهای تبلیغاتی مسأله افزایش حقوق و مزایای معلمان را مطرح کرده اما بعد از رأی آوردن مسائل آموزش و پرورش به مسائل دست چندم آن‌ها تبدیل می‌شود.

وی با بیان این کسی که یک روز هم سر کلاس درس حاضر نشده است اما محتوای کتاب‌های درسی را تدوین می‌کند، مطرح کرد: بر محتوای کتاب‌ها نقد جدی بنویسید، فضاهای کلاس درس باید پویا و بانشاط باشد، این نوید را خواهم داد که در آینده شاهد رشد و پویایی آموزش و پرورش استان اصفهان خواهیم بود.

از ظرفیت علمی آموزش و پرورش استفاده نشده

مسعود انصاری مهر در بخشی از این همایش با بیان این که هر سازمان یک شخصیت سازمانی دارد که این شخصیت در گرو منابع سازمانی است، اظهار داشت: در بین دستگاه‌های عمومی و دولتی کشور، بیشترین ظرفیت علمی در آموزش و پرورش است، اما هیچگاه از آن بهره نبردیم.

وی با بیان این که نقش ما توصیه‌ای است و هیچ گاه نمی‌توان روش‌های علمی را به معلمان اجبار کرد بلکه تنها می‌توان توصیه کرد که با استفاده از روش‌های علمی، بروز خلاقیت دانش‌آموزان بیشتر خواهد بود.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که شهر اصفهان 17 خواهرخوانده دارد، عنوان کرد: می‌توان از لحاظ علمی یک تعامل با شهرهای خواهرخوانده برقرار کرد.

آموزش و پروش چه کم از وزارت علوم دارد؟

اکبر پناهی نیز در این مراسم با بیان این که می‌خواهیم ثابت کنیم هیچ چیزی از وزارت علومی‌ها کم نداریم، بیان کرد: یک بانک اطلاعاتی از نیروهای موجود باید تهیه می‌شود تا با شناخت ظرفیت‌های آن‌ها بفهمیم باید کجا از آن‌ها استفاده کرد.

وی با بیان این که 3 دسته پژوهش در حال انجام است، در همین خصوص تصریح کرد: یکسری پژوهش‌ها دانش‌آموزی است، یک سری پژوهش‌ها نیز آکادمیک است که تنها در دانشگاه‌ها انجام می‌شد و نوع سوم پژوش‌ها معلم محور است، پشتوانه‌ای که امروز آموزش و پرورش به واسطه این بانک اطلاعاتی قوی به دست می‌آید کمک خواهد کرد تا جهش بلندی در پژوهش‌های آموزش و پرورش انجام شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که دانشگاه فرهنگیان به شدت نیازمند اعضای هیأت علمی قوی و کارامدی چون معلمان است، مطرح کرد: امروز از لیست 48 نفری که پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان درخواست جذب داده بود، موافقت شده است، کمک به دانشگاه فرهنگیان کمک به آموزش و پرورش است.

وی با بیان این که امروز دبیرخانه دائمی ظرفیت‌های علمی در آموزش و پرورش در استان اصفهان تشکیل خواهد شد، در پایان تأکید کرد: این روند باعث خواهد شد تا روند رشد و پیشرفت آموزش و پرورش بیشتر از قبل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار