معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از اتمام بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی خسارت دیده زلزله کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 11 October 2018

به گزارش تابناک : مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه روند کار بازسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکن روستایی به دلیل نوسات ایجاد شده در اقتصاد کشور کُند شده است، اظهار کرد: هم اکنون با پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی امکان بازسازی و یا مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی از سوی متقاضیان بسیار سخت شده و ما در حال تلاش برای افزایش این تسهیلات هستیم.

وی ادامه داد: در سال جاری بانک‌ها 80 هزار تسهیلات ابلاغ و 8 هزار و 647 واحد مسکونی روستایی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مهدیان با بیان اینکه از سال 84 تاکنون یک میلیون و 849 هزار واحد مسکونی تسهیلات مسکن روستایی دریافت و از این تعداد یک میلیون ۶۶۲ هزار واحد مقاوم سازیشان به اتمام رسیده است، اظهار کرد: همچنین از سال 84 تا به امروز بیش از دو میلیون ۲۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی مقاوم سازی شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: هر ساله 360 هزار واحدمسکونی که بر اثر سیل و یا زلزله تخریب می شوند تسهیلات دریافت می کنند.

مهدیان درباره آخرین وضعیت بازسازی کرمانشاه گفت: نوسات قیمت مصالح و همچنین اعتراضات کامیون‌داران مشکلاتی برای بازسازی ایجاد کرد که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل برطرف شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: آواربرداری 33 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و 34 هزار واحد مسکونی در مرحله فونداسیون، 25 هزار و 869 واحد در مرحله اسکلت، 20 هزار و 321 واحد در مرحله سقف‌زنی قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به کار از تجهزات و ماشین‌آلات سپاه و ارتش کمک گرفته‌ایم، تصریح کرد: 13 هزار و 621 واحد تکمیل شده و بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی کرمانشاه تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

مهدیان با اشاره به افرایش میزان تسهیلات برای بازسازی واحد‌های مسکونی کرمانشاه، گفت: دولت برای بازسازی واحد‌های مسکونی شهری 15 میلیون تومان و واحد‌های روستایی 10 میلیون تومان تسهیلات اضافه کرده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: بازسازی واحد‌های مسکونی شهری در کرمانشاه تا پایان نیمه اول سال 98 به اتمام می‌رسد و ما جشن اختتامیه این استان را خواهیم گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار