تيم فوتبال جوانان صباي قم در كنار بي‌مديريتي باشگاه صبا و مواجهه با عدم حمايت مالي و نداشتن اسپانسر حالا با استعفاي سرمربي خود وارد چالش جديدي شده است.
کد خبر: ۶۶۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 10 October 2018

به گزارش تابناک قم، تیمی که در سه فصل متوالی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور با بازی‌های درخشان خود موفق به کسب مجوز صعود به مرحله نهایی شده و در پایان فصل 97 – 1396 به لیگ برتر صعود کرد، امسال در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی ایران شرایط خوبی ندارد.

ریشه مشکلات در رها شدن مجموعه بزرگ صبا

شاید ریشه مشکلات صبای قم در بی‌مدیریتی باشگاه فرهنگی ورزشی صبا و رها شدن این مجموعه بزرگ توسط متولیان آن باشد زیرا تیم جوانان صبا بعد از قهرمانی در لیگ دسته اول جوانان ایران، در راه آماده‌سازی برای به میدان رفتن در لیگ برتر تدارکات خوبی نداشت.

این تیم به سختی و در آخرین روزهای منتهی به شروع فصل 98 – 1397 لیگ برتر فوتبال استارت حضور در این مسابقات را زد، حتی شرایط آنقدر بد و نامساعد بود که یک مرحله کادر فنی و مدیریتی این تیم تصمیم به استعفا و کنار رفتن از مسوولیت خود گرفتند.

در هر حال تیم جوانان صبای قم با هدایت سرمربی و مدیر موفق خود در سه فصل اخیر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور یعنی داوود عاصم‌آبادی و اصغر زرگر استارت حضور در لیگ برتر جوانان ایران را زد و با بهره‌گیری از استعدادهای بومی فوتبال قم نخستین‌بار در لیگ برتر حضور یافت.

شکست صبا در اهواز و پیروزی در قم

نماینده فوتبال قم در نخستین هفته بازی‌های این فصل باخت سنگین سه بر صفر در میهمانی تیم نفت اهواز را متحمل شد اما در هفته دوم با نتیجه یک بر صفر تیم شاهین شهرداری بوشهر را در قم مغلوب کرد تا غم شکست هفته نخست را به فراموشی سپرده و قمی‌ها را به آینده امیدوار کند.

نخستین تساوی لیگ با ستارگان گرگان

شاگردان داوود عاصم‌آبادی در هفته سوم بازی‌های لیگ برتر جوانان باشگاه‌های کشور میهمان تیم ستارگان گرگان بودند و حریف را 10 نفره در پایان 90 دقیقه بازی سخت و نفس‌گیر با تساوی بدون گل متوقف کردند تا دشت یک امتیازی از سفر به شمال شرق ایران داشته باشند.

پذیرش نخستین باخت خانگی مقابل مس کرمان

قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول فوتبال جوانان ایران در چهارمین هفته رقابت‌ها دومین بازی خانگی خود را مقابل مس کرمان برگزار کرد، دیداری که قمی‌های علاقمند به فوتبال در ورزشگاه شهید جعفر حیدریان قم آن را تماشا می‌کردند اما شاهد شکست عجیب سه بر یک صبای قم بودند.

باخت صبا در مقابل مدعی قعرنشین

طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فوتبال ایران، تیم جوانان صبای قم باید در هفته پنجم رقابت‌های نیم‌فصل نخست لیگ برتر جوانان ایران در میهمانی تیم ذوب‌آهن اصفهان به میدان می‌رفت، دیداری که سومین میهمانی آنها بود و شاگردان داوود عاصم‌آبادی با تیمی بازی داشتند که حتی از صبا هم پائین‌تر بود اما صبا به آن باخت.

نکته جالب توجه این است که تیم صبای قم با وجود نتایج نسبتا ضعیف خود در چهار بازی قبل، از تیم مطرح و مدعی ذوب‌آهن اصفهان وضعیت بهتری داشت، زیرا صبایی‌ها در مکان نهم جدول بودند و تیم ذوب‌آهن دو پلّه پائین‌تر در جایگاه یازدهم جدول 12 تیمی لیگ برتری جای داشت.

سومین صبا شکست در پنجمین مسابقه لیگ برتر

در هر حال صبایی‌ها برای بازگشت به جمع بالای جدولی‌ها و فراموش کردن دو باخت قبلی که یکی در قم و دیگری در اهواز رقم خورده بود راهی اصفهان شدند ولی در پنجمین مسابقه خود سومین شکست فصل را متحمل شدند تا روند ناکامی‌های این فصل ادامه داشته باشد.

در این دیدار محمد زند و محمدمهدی لطفی برای تیم جوانان صبای قم گلزنی کردند اما تیم ذوب‌آهن سه بار به گل رسید و بدین‌ترتیب صبا با وجود تلاش قابل توجه خود برای گرفتن حداقل امتیاز از این مسابقه سخت خارج از خانه، باز هم دست خالی به قم بازگشت تا از پنج بازی صاحب چهار امتیاز باشد و به ناچار در بازی‌های آتی برای جبران امتیازات از دست رفته تلاش کند.

استعفای عاصم‌آبادی از سرمربیگری صبای قم

صبای قم که مشکلات متعددی نظیر بی‌مدیریتی و بی‌پولی را تحمل کرده و وارد رقابت‌های این فصل لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور شده، حالا با یک مشکل جدید روبه‌رو است و باید از این به بعد به دنبال یک نفر جدید در راس کادر فنی خود باشد زیرا داوود عاصم‌آبادی بعد از شکست مقابل ذوب‌آهن از مسوولیت خود استعفا کرد تا صبا از این به بعد با یک چالش جدید روبه‌رو باشد.

جوانان صبای قم که 17 بازی دیگر تا پایان فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور پیش‌رو دارند، حالا باید منتظر تصمیم آینده باشند تا ببینند آیا ممکن است عاصم‌آبادی به نیمکت این تیم بازگردد یا کسی شجاع‌تر از عاصم‌آبادی پیدا می‌شود که در این شرایط و اوضاع نامطلوب و نابسامان فوتبال قم این تیم را هدایت کند؟

زرگر: شانس با‌ ما همراه نبود

خبرنگار فارس بعد از شکست 3 بر 2 صبای قم در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال که منجر به تداوم ناکامی‌های صبا در این فصل شد و خبر استعفای سرمربی این تیم را دهان به دهان چرخاند، به سراغ مدیر تیم رفت و اصغر زرگر در گفت‌وگویی کوتاه اظهار کرد: واقعا شانس با‌ ما همراه نبود چون خوب بازی کردیم و حق ما سه امتیاز بود.

سقوط صبای قم به آخرین رتبه جدول لیگ برتر

نقش‌آفرینان صبای قم در سومین باخت این فصل لیگ برتر فوتبال جوانان ایران مقابل ذوب‌آهن اصفهان مهدی مرادی، وحید عابدی، عرفان امیری‌پور، محمدجواد عرب‌خراسانی، محسن آزادیان، محمد ملک‌نژاد، علی صادقی، محمدسجاد مستعد، محمد زند، سیدحسین پیغمبرزاده و مبین صالح بودند.

صبای قم که در صورت شکست ذوب‌آهن اصفهان در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال می‌توانست صعودی چند پله‌ای از مکان نهم به سمت بالای جدول داشته باشد، حالا با این باخت سه پله در جدول رده‌بندی فصل 98 – 1397 رقابت‌ها سقوط کرده و به قعر جدول یعنی رتبه دوازدهم رفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار