طباطبایی:
تابناک :رئیس انجمن سینماگران جوان استان اصفهان، گفت: اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری بیست و نهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان را دارا بوده و شهردار اصفهان کاملاً با اصل برگزاری موافق است.
کد خبر: ۶۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 26 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید محمد طباطبایی اظهار کرد: اصفهان خانه دائمی پروانه‌هاست و اگر این پروانه‌ها به شهر دیگری برود آنجا خانه‌ای اجاره و موقت خواهد بود و هیچ جا مثل خانه خود آن‌ها نیست.

وی بابیان اینکه اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری بیست و نهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان را دارا ست و شهردار اصفهان کاملاً با اصل برگزاری موافق است. اضافه کرد: در مصوبه‌ سال گذشته شورای شهر اصفهان بودجه برگزاری جشنواره بیست و نهم تائید شده است.

رئیس انجمن سینما گران جوان بابیان به اینکه در سراسر دنیا جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را با نام اصفهان می‌شناسند، گفت: اگر برخی هم انتقادی به نحوه برگزاری جشنواره دارند باید به همراه متولیان مسئولان به حل این مشکلات بپردازند.

طباطبایی با اشاره برخی از مسائل در تهران در حال تصمیم‌گیری است ،خاطرنشان کرد:. من، فیلم‌سازان و مردم، همه در اصفهان منتظریم تا تصمیم درست گرفته شود.

وی با اشاره به فیلم‌های کوتاهی که قرار بود با محوریت جشنواره کودک ساخته و در جشنواره شرکت کنند، افزود: بعضی از این فیلم‌سازان جوان شروع به ساخت این فیلم‌ها کرده‌اند و برخی دیگر در دو هفته پیش رو شروع به ساخت می‌کنند.

رئیس انجمن سینما گران جوان ادامه داد: این جوانان، توانا و تشنه هنرند. ما نباید اجازه دهیم تا جشنواره فیلم کودک و نوجوان دچار سرنوشت زاینده‌رود شده و در فصلی جریان داشته و در فصلی دیگر خشک شود. این جریان هنری سیراب کننده روح هنرمندان جوان است. زمان به‌سرعت از دست می‌رود و هنوز تصمیمی قطعی از تهران گرفته نشده است اما به ماندن جشنواره در خانه خود امیدواریم.

مدیر کمیته امور سینمایی بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با طرح برگزاری جشنواره فیلم اصفهان موافق است یا خیر، گفت: من کاملاً با برگزاری این جشنواره موافق هستم و حتی خود من پیشنهاد آن را به مسئولان دادم تا در هفته گرامیداشت اصفهان این اتفاق رخ دهد اما باید توجه داشت که این مسئله نباید برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان را تحت شعاع خود قرار دهد. اصفهان در صورت حمایت مسئولین به‌تنهایی این توانایی را دارد تا یک جشنواره بین‌المللی با موضوع اصفهان را در زمینه‌های مختلف برگزاری کند.

طباطبایی بابیان اینکه حتی منتقدان نیز مخالف رفتن پروانه‌های زرین از اصفهان هستند، از مسئولان و متولیان امر خواست تا تمام تلاش خود را برای نگه‌داشتن جشنواره و برگزاری دوره بیست و نهم آن در اصفهان انجام دهند.

وی در پایان با اظهار امیدواری برای مشخص شدن هرچه سریع‌تر تکلیف جوانان فیلم‌سازی که فیلم‌نامه‌هایشان برای ساخت فیلم کوتاه تصویب‌شده است، خاطرنشان کرد: انشا الله با خواست خدا ما دوباره شاهد شور و حرارتی وصف‌ناشدنی همچون سال گذشته در تالار هنر اصفهان برای اکران فیلم‌های کوتاه خواهیم بود. همچنین امیدواریم باهمت بدنه جدید شهرداری شهرستان اصفهان این جشنواره بین‌المللی با اصلاحات مناسب برگزار شود.

شایان‌ذکر است بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 10 تا 15 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار