کد خبر: ۶۶۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 09 October 2018

به گزارش تابناک سمنان به نقل از مرآت:

سیدکمال‌الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص نشست یکشنبه مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی الحاق ایران به CFT اظهار داشت: رأی من به الحاق ایران به CFT منفی بود چراکه تجربه چهل‌ساله تعامل ابرقدرت‌ها با انقلاب اسلامی نشان داده است که هرگاه ایران بر مبنای احترام به حقوق و مناسبات بین‌الملل عمل کرده است، ابرقدرت‌ها به سرگردگی آمریکا به جای آن که این اقدام ما را مورد تقدیر قرار دهند، در برابر حسن نیت ما جز بدنیتی، دشمنی و تخاصم راه دیگری را در پیش نگرفته‌اند.

شهریاری با تأکید بر این که این احتمال وجود ندارد که پیوستن به این کنوانسیون‌ها مشکل ما را با ابرقدرت‌ها و دنیای استکبار حل کند گفت: آن‌ها از پیوستن ایران به همین کنوانسیون‌ها، دستاویزی برای فشار بیش‌تر بر ایران می‌سازند.

وی در ادامه با اشاره به محاسن تصویب CFT در مجلس شورای اسلامی گفت: با این مصوبه دست دولت باز خواهد بود تا در تعاملات بین‌المللی خود، تعهدات متقابل کشورها را در قبال حسن نیت ایران طلب کند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان با بیان این که تصویب CFT بهانه‌ها را از دست دولت گرفته است گفت: دولت نخواهد توانست مشکلات و تضییقات آینده را به تصویب نشدن پیوستن ایران به CFT ارتباط دهد و تقصیرها را به گردن مجلس بیندازد.

شهریاری افزود: دولتی‌ها اعلام می‌کردند که با عدم تصویب CFT ایران به لیست سیاه FATF وارد خواهد شد و تحت فشارهای همه‌جانبه پولی و بانکی قرار خواهد گرفت اما اکنون بهانه‌ای برای این ادعاها نخواهند داشت.

ظریف؛ مارگزیده‌ای که از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد!

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با این که وزیر امور خارجه به صراحت اعلام کرد که درباره عواید پیوستن ایران به CFT هیچ تضمینی نمی‌دهد گفت: آقای ظریف به سبب تجربه برجام همچون مارگزیده‌ای است که از هر ریسمان سیاه و سفیدی می‌ترسد.

این نماینده مجلس با یادآوری این مطلب که آقای ظریف پیش از تصویب برجام، حل تمامی مسائل و مشکلات کشور را به برجام گره می‌زدند گفت: آقای ظریف و دولتی‌ها می‌گفتند اگر برجام تصویب شود، دیگر همه مشکلات ما حل خواهد شد!

شهریاری با تصریح بر این مطلب که با اجرای برجام مشکلات کشور حل نشد گفت: پس از برجام به واسطه بدعهدی‌های آمریکا و اروپا، مشکلات ایران بیش‌تر و پیچیده‌تر نیز شده است.

وی درباره دلیل اظهارات ظریف مبنی بر عدم وجود تضمین برای حل مشکلات بانکی به سبب تصویب CFT گفت: یکی از نمایندگان مجلس از آقای ظریف درخواست کرد تا رئیس‌جمهور کتبا تضمین بدهد که در صورت تصویب الحاق ایران به CFT مشکلات کشور حل می‌شود و آقای ظریف در پاسخ به آن نماینده این سخنان را بیان کرد.

با این مصوبه اتفاق امیدبخشی برای ایران نخواهد افتاد

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: من معتقدم با الحاق ایرانبه CFT اتفاق امیدبخشی برای کشور نخواهد افتاد.

شهریاری در ارتباط با پیش‌بینی خود در خصوص نظر شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس گفت: گمان می‌کنم که این مصوبه بی‌اشکال نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار