فرماندار سمیرم گفت: شهرستان سمیرم با 4 هزار و 750 خانوار عشایر بزرگترین شهرستان ییلاقی استان اصفهان است.
کد خبر: ۶۶۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 09 October 2018

به گزارش تابناک : محمد جعفرزاده فرماندار سمیرم دیروز در جلسه شورای هماهنگی بحران این شهرستان اظهار کرد: در شش ماهه اول سال 97 با 110 نفر از متخلفان برداشت غیرمجاز آب برخورد قانونی شده است.

وی افزود: این متخلفان اقدام به حفر چاه غیرمجاز و برداشت‌های غیرقانونی در سطح شهرستان کرده‌اند که اداره امور آب با آن‌ها برخور قانونی کرده است.

فرماندار سمیرم ادامه داد: فروچاله ایجاد شده در بخش وردشت سمیرم ناشی از حفر غیرمجاز چاه و برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی است که باید هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت بی‌رویه آب در منطقه اقدام و از وقوع این حوادث جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و بارندگی، طبق تقویم کوچ عشایر باید در حال حاضر عشایر مراتع شهرستان را به مقصد جنوب ترک کرده باشند.

محمدزاده تصریح کرد: شهرستان سمیرم با 4 هزار و 750 خانوار عشایر بزرگترین شهرستان ییلاقی استان اصفهان است که حضور نیمی از خانواده‌های عشایر در شهرستان با وجود احتمال زیاد بارندگی با ایجاد بحران می‌تواند همراه باشد.

وی از اداره امور عشایر در خواست کرد که هر چه سریع‌تر جهت کوچ عشایر از منطقه ییلاقی سمیرم به مناطق گرمسیری اقدام کند.

شهرستان سمیرم با 4 هزار و 750 خانوار عشایری بزرگترین شهرستان ییلاقی استان اصفهان در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار