رئیس دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: نیشابور در استان مقام اول را در تولید شیر و گوشت قرمز داراست.
کد خبر: ۶۶۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 09 October 2018

به گزارش تابناک : علی سلیمانی رئیس دامپزشکی شهرستان نیشابور در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: نیشابور با شاخص ۶۰۰ تن شیر در روز و ۴۵۰۰ تن گوشت قرمز در سال رتبه اول و در گوشت سفید رتبه سوم تولید را دارد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۲۰ مرغداری تخم‌گذار و ۱۲۰ مرغداری گوشتی نیز مجوز کار دارند افزود::در نیم سال اول ۴۰۰۰ تن تولید گوشت مرغ داشته‌ایم؛ در این مدت تولید تخم مرغ نیز ۵۰۰۰ تن بود ه است.
ایمن سازی دام ها در برابر بیماری ها
رئیس دامپزشکی شهرستان نیشابور با اشاره به اینکه ۵۵۰۰۰ راس گاو دربرابر تب برفکی واکسیناسیون شده‌اند گفت: ۲۰ درصد کاهش شیر و لاغری دام از عوارض این بیماری است و یک میلیون تومان نیز هزینه درمان یک دام است.

سلیمانی افزود: بیماری سل و تب مالت نیز نوعی دیگر از بیماری مشترک بین انسان و دام است که برای پیشگیری از این بیماری‌ها ما از دامداری‌ها تست سل گرفتیم .

وی تصریح کرد: از ده هزار و ۳۸۸ راس گاو تست گرفتیم که تعداد دام‌های بیمار بسیار کم بود .

رئیس دامپزشکی شهرستان نیشابور ادامه داد:آمار تب مالت نسبت به سال قبل بدون کاهش یا افزایش بوده است، درسال ۹۶ حدود ۱۷۰نفر مبتلا به تب مالت داشتیم که امسال هم به همین تعداد می‌رسند.

سلیمانی گفت: بحث دیگری که در بیماری‌ها رایج است آنفولانزا پرندگان است. درسال ۹۵ و ۹۶، تعداد ۲۵میلیون قطعه پرنده در کل کشور معدوم شد، اما خوشبختانه در نیشابور هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان نداشتیم جز یک مورد که سریع اقدام به معدوم سازی گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار