مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از اجرای طرح «دوست من ، اتوبوس» در پایانه های اتوبوسرانی و خطوط منتخب سرویس مدارس سطح شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 09 October 2018

به گزارش تابناک : پیمان سنندجی درباره این طرح گفت: همزمان با آغاز هفته ملی کودک ، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در جهت آموزش شهروندی (و تهران، شهری دوستدار کودک) در مباحث استفاده بهینه از حمل ونقل عمومی خصوصاً اتوبوس برای کودکان و نوجوانان در رده سنی (6 تا 12 سال) از تاریخ پانزدهم تا پایان مهر ماه ، اقدام به اجرای برنامه های متنوع آموزشی از جمله برپایی ایستگاه فرهنگی در پایانه ها و ایستگاه های اصلی سطح شهر تهران، دیدار مدیران ارشد و اجرایی سامانه ها با کودکان و نوجوانان، توجه به تقویت سرویس های اتوبوس مدرسه و ... می کنند.


وی ادامه داد : از مهمترین اهداف اجرای این طرح، توسعه و ترويج مشاركت اجتماعي، نهادينه كردن مهارت هاي خلاقانه در بين کودکان، آماده‌سازی افکار عمومی به‌ویژه کودکان سنین پایه و نوجوانان برای ترویج و توسعه استفاده از حمل‌و نقل عمومی ، آشنایی با سیستم های هوشمند، آشناسازی کودکان با مزایای حمل‌و نقل عمومی و تکریم شهروندی ، می توان برشمرد.


در این طرح آموزش هایی نظیر : نحوه سوار و پیاده شدن همراه با رعایت نظم، رعایت نظافت در داخل اتوبوس و ایستگاه‌ها، تکریم افراد سالمند،کم‌توان و معلول، احترام به راننده اتوبوس، توجه به نظافت شخصی و شئونات اجتماعی، حفظ و نگهداری از اتوبوس به‌عنوان اموال عمومی جامعه، توجه به حریم شخصی یکدیگر، اشاعه فرهنگ نوع دوستی از طریق رعایت ادب اجتماعی و فرهنگ لبخند همشهریان ، استفاده از کارت بلیت، نظارت همگانی در ارائه خدمات مطلوب ، آشنایی با حقوق متقابل شهروندی و ... ارائه می شود.


به گفته سنندجی؛ در روز آغازین طرح، گروهی از دانش آموزان مقطع پیش دبستانی، دبستان و راهنمایی منطقه 20 تهران از ستاد مرکزی شرکت واحد بازدید و با سیستم های هوشمند اتوبوسرانی آشنا شدند.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار