فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: روزهای گذشته یکی از محیط بان در جریان دستگیری متخلفان شکار در منطقه شکارممنوع حنا با پرتاب سنگ توسط متخلفان مجروح شد.
کد خبر: ۶۶۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 08 October 2018

به گزارش تابناک : مصطفی جمشیدیان اظهار داشت: محیط بانان با وجود کار سخت و خطرناکی که در مقابله با شکارچیان دارند با علاقه وافر خود در حفظ طبیعت و حیات وحش زیبای خداوند گاه از جان خود نیز مایه می‌گذارند.

وی افزود: در روزهای گذشته یکی از محیط بان یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در جریان دستگیری متخلفان شکار در منطقه شکارممنوع حنای سمیرم با پرتاب سنگ توسط متخلفان شکار و صید از ناحیه سر مجروح و مصدوم شد.

ضرورت حمایت‌های معیشتی و اقتصادی و امنیتی از محیط بانان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه محیط بان جعفری پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شد، ابراز داشت: در سال‌های گذشته چتر حمایتی مناسبی از محیط بانان شاهد نبودیم و این در حالی است که با توجه به اینکه تمامی وقت آنها صرف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش می‌شود باید حمایت های معیشتی و اقتصادی و امنیتی کافی از آنها انجام شود.

محیط بانان همواره در معرض خطراتی از ناحیه شکارچیان غیرمجاز قرار دارند

وی ادامه داد: از سویی محیط بانان به طور مداوم در معرض خطراتی از ناحیه شکارچیان غیرمجاز قرار دارند و باید حمایت‌های قضایی بیشتر و مناسب‌تر از آنها هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

جمشیدیان با بیان اینکه از متخلفان شکاری که محیط بان را زخمی کردند سه پرنده دلیجه و یک کبوترِ طعمه کشف و ضبط شد، تاکید کرد: این دو متخلف شکار شناسایی شده‌ و به زودی دستگیر می‌شوند.

کشف ۳ پرنده دلیجه از متخلفان شکار در شهرستان فریدن

وی به کشف سه پرنده دلیجه از متخلفان شکار در شهرستان فریدن نیز اشاره و ابراز داشت: پرونده قضایی در این ارتباط تشکیل و این پرندگان پس از تیمار و آمادگی پرواز در زیستگاه‌های طبیعی فریدن رهاسازی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه یک متخلف شکار و صید نیز در شهرضا دستگیر شدند، بیان داشت: از این متخلف دو قطعه کبک شکار شده، یک قبضه اسلحه دو لول قاچاق به همراه ۱۷ عدد فشنگ، یک دوربین چشمی و چاقو کشف و ضبط شد.

گفتنی است عدم تحصیل پروانه و اقدام به زنده گیری پرندگان در زیستگاه های حیات وحش جرم است و این جر قابل تعقیب، مجازات و پرداخت ضرر و زیان است.

همچنین هر کس به طور غیرمجاز سلاح شکاری یا مهمات آن را خریداری، نگهداری یا حمل کند به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه یا پرداخت جزای نقدی تا سقف ۲۰ میلیون ریال محکوم و اقلام کشف شده نیز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار