مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: سال جاری در کل استان 400 روستا آب‌رسانی سیار ‌شدند و بالغ 2 هزار و 500 مترمکعب توزیع آب داشتیم.
کد خبر: ۶۶۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 08 October 2018

به گزارش تابناک : محمدحسین قرائتی مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در دیدار با فرماندار خوانسار اظهار کرد: در استان اصفهان هزار و 339 روستا وجود دارد که 950 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آبفا هستند و مابقی تنها در تأمین اعتبار پروژه‌ها و حوادث از خدمات شرکت آبفا استفاده می‌کنند.

وی افزود: در گذشته به صورت تک روستایی آب شرب مردم تأمین می‌شد اما به نتیجه رسیدند که برای چند روستا در قالب یک مجتمع آبرسانی انجام شود، با اجرای پروژه گلسار آب شرب پایدار 22 روستای شهرستان خوانسار به اضافه 3 روستای دُر، شورچه و تیکن شهرستان گلپایگان تأمین می‌شود.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان ادامه داد: پروژه گلسار 150 کیلومتر خط انتقال داشت که 50 کیلومتر خطوط لوله‌گذاری در گذشته انجام شده بود، 100 کیلومتر باقی مانده در قالب 3 فاز اجرا می‌شود، تاکنون 43 کیلومتر آن اجرا و مابقی در حال اجرا است، این پروژه 42 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای جذب اعتبارات از سوی نماینده شهرستان پیگیری شده است.

وی در ادامه گفت: سال گذشته بالغ بر 20 پروژه تعریف شده است که نیاز به 31 میلیارد تومان اعتبار دارد تا چالش بحران آب برطرف شود، در استان بیشترین اعتبارات به آبفای روستایی با مبلغ یک میلیارد و 16 میلیون تومان تخصیص داده شده است.

قرائتی خاطرنشان کرد: در کل استان تمام خدمات حوادث و نگهداری شبکه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است، قرارداد آبفای روستایی در کل استان 11 میلیارد تومان بوده که سهم خوانسار 800 میلیون تومان است.

وی همچنین بیان کرد: سال گذشته در 3 روستای شهرستان خوانسار آب‌رسانی سیار داشتیم اما در سال جاری یک روستا آب‌رسانی سیار داشت؛ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال نخست 500 و سال دوم 300 و امسال 200 میلیون دلار اعتبار به روستاها تخصیص داده شد که از این میزان 20 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت و امسال پروژه‌ها بر این مبنا اجرا شد.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان همچنین عنوان کرد: پرت آب در روستاهای شهرستان خوانسار 40 درصد است، مطالعات لوله‌گذاری‌های فرسوده انجام شده است، در سطح استان بلکه در سطح کشور تنها دو شهرستان گلپایگان و خوانسار از آب پایدار برخوردار هستند؛ سال جاری در کل استان 400 روستا آب‌رسانی سیار ‌شدند و بالغ 2 هزار و 500 مترمکعب توزیع آب داشتیم.

در ادامه منصور کمالی فرماندار خوانسار اظهار کرد: آبفای روستایی نقش مهمی در تأمین آب شرب سالم و بهداشتی مردم روستاها دارد، آبفای روستایی تأمین آب شهرک صنعتی را نیز عهده دارد، بیشتر شهرستان‌ها با موضوع بحران آب مواجه هستند اگر پرت آب در روستاها کنترل شود کمتر با مشکل بحران آب در خوانسار مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: آبفای روستایی با کار جهادی آب‌رسانی سیار در روستاها را در فصل تابستان‌ انجام می‌دهد، از آب و محیط زیست به خوبی باید حفاظت شود.

فرماندار خوانسار در پایان مطرح کرد: در شهرستان خوانسار 18 روستا وجود دارد که 15 روستا بالای 20 خانوار دارد، تمام روستاهای شهرستان تحت پوشش آبفای روستایی هستند، آبفای روستایی 6 هزار و 200 مشترک روستایی دارد، 200 کیلومتر نیز شبکه توزیع آب داریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار