زهرا نژادبهرام، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در نود و دومین جلسه شورا، در خصوص گودهای خطرناک شهر تهران تذکر داد.
کد خبر: ۶۶۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 08 October 2018

به گزارش تابناک : وی از ریاست شورا، محسن هاشمی، خواست که به استناد «ماده 73 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران»، تذکر ذیل به شهردار محترم تهران ابلاغ و پاسخ لازم ارائه شود.

نژاد بهرام در این رابطه بیان کرد: "آمار های ارائه شده از سوی شهرداری تهران نشان می دهد که تا تاریخ 7/7/1397، 221 گود رها شده در محدوده پایتخت وجود دارد که از این تعداد ، 84 گود پر خطر، 45 گود میان خطر و 92 گود کم خطر محسوب میشود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است که تشخیص و تمایز گودهای رها شده از حیث میزان خطر به عواملی از قبیل عمق گود مطابق با مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان(پی و پی سازی)، ایجاد گود با شیب پایدار یا دیوار قائم، تراوش آب در گود و وجود سازه های حساس در همجواری با گود بستگی دارد.

وی افزود: نکته تاسف آور آنکه قریب به 30 درصد گودهای رها شده متعلق به ارگان های دولتی و حدود 15 درصد متعلق به شهرداری تهران است که قریب به 35 درصد از این گودهای رها شده ی تحت مالکیت شهرداری و نهادهای دولتی، در زمره گودهای پر خطر قرار دارد. 
با عنایت به تجربیات تلخ گذشته و وظیفه ذاتی مدیریت شهری در جهت رفع خطر از گودهای رها شده مستند به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ، ضروریست در گام اول رفع خطر از گودهای رها شده در مالکیت شهرداری در دستور کار قرار گرفته و همزمان در تعامل جدی با دستگاه های دولتی ، پیگیری های لازم در جهت تعیین تکلیف گودهای رها شده این دستگاه ها به عمل آید.

نژاد بهرام بیان کرد: از جمله مهمترین گودهای خطرساز و رها شده، گودبرداری عظیم در مجاورت برج میلاد است که قریب به 7 سال پیش، صرفاً به اتکاء برگزاری مسابقه بین المللی طرح برتر و بدون طی فرایند صدور پروانه، اجرایی شد و کماکان نیز به علت وجود اختلاف نظرهای کارشناسی مابین سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی به طرفیت از شهرداری تهران و بنیاد تعاون ناجا بلاتکلیف مانده و بر اساس برخی گزارش های دریافتی ساختمان مرکز همایش های برج میلاد را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: در راستای حل این مسئله ضروریست شهرداری تهران در اسرع وقت با اتخاذ تدابیر مقتضی نسبت به تعیین تکلیف فاز دوم برج میلاد و فراتر از آن ، تهیه طرح جامع برای محدوده 120 هکتاری مجموعه برج میلاد و ارائه آن به مراجع فرادست برای سیر مراحل تصویب، اقدامات لازم را به انجام رساند."

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار