کد خبر: ۶۶۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴ 08 October 2018

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می گوید CFT تیغ دولبه است با این وجود با تصویب آن در مجلس قیمت دلار 2 هزار تومان کاهش یافت.


کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب CFT در صحن علنی اظهار داشت: الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در واقع تیغ دولبه است که به هر حال در شرایط فعلی مناسب کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر کشورهای مختلفی که به این کنوانسیون پیوسته اند حرف های خود راعملی کنند، قطعا پیوستن CFT بر فضای اقتصادی ایران تاثیر مثبت می گذارد و شرایط برای ما نیز بهتر می شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص مزایای این کنوانسیون گفت: کوچکترین منفعت پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم این است که دیگر ایران را حمای تروریست ها نمی دانند یا ما را در لیست کشورهای تروریست قرار نمی دهند.


رکود دلار

وی تاکیدکرد: البته دولت تلاش دارد که با پیوستن به چنین کنوانسیون هایی مشکل های کشور را بر طرف کنند، از این روی مجلس امروز تشخیص داد در راستای کمک به دولت با CFT موافقت کند.

دلخوش در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نقاط ضعف این کنوانسیون بیان داشت: هر قراردادی نقاط ضعفی دارد اما امروز برای کمک به دولت در راستای مشکلات اقتصادی با این کنوانسیون موافقت کردیم و باید ضعف های آن را در آینده بررسی و برطرف کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تاثیر CFT بر بازار ارز اشاره کرد و گفت: با تصویب CFT در مجلس نرخ دلار 2 هزار تومان کاهش پیدا کرده است که اتفاق خجسته ای محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، امروز نمایندگان مجلس پس از نشست غیرعلنی و علنی در مجلس با الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) با 143 رای موافق، موافقت کردند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار