پس از این‌که رفتن مهرعلیزاده بازنشسته از اصفهان قطعی شد، گزینه‌های مختلفی به عنوان جایگزین وی مطرح شده‌اند که هنوز هیچ‌کدام نسبت به این گمانه‌زنی‌ها واکنش نشان نداده‌اند اما بررسی‌ها خبر از 5 گزینه اصلی برای استانداری اصفهان می‌دهد.
کد خبر: ۶۶۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 07 October 2018

به گزارش تابناک : هنوز از انتصاب محسن مهرعلیزاده در آبان 96 به عنوان استاندار اصفهان 9 ماهی بیشتر نگذشته بود که نمایندگان مجلس با رأی به منع به‌کارگیری بازنشستگان به مدیران بازنشسته مرخصی اجباری دادند تا مهرعلیزاده هم نتواند مأموریتش در اصفهان را بیش از یک سال ادامه دهد.

مهرعلیزاده که اردیبهشت امسال به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران مطرح بود بارها بر ادامه فعالیتش در اصفهان تأکید کرده و گفته بود: «اکنون به همراه سایر همکارانم برنامه‌های مهمی در استان اصفهان در دست اجرا داریم و بر خود لازم می‌دانم که تا رساندن آن‌ها به سرانجام مطلوب، مسؤولیت دیگری را نپذیرم و ادامه خدمت به مردم شریف اصفهان را تعهد اخلاقی برای خود می‌دانم».

اما حالا دیگر استاندار اصفهان باید وسایلش را جمع کند و تا پیش از آذر ماه و اتمام مهلت 60 روزه قانونی از اصفهان اسباب‌کشی کند؛ مهرعلیزاده از ابتدای حضورش بحران زاینده‌رود و بروکراسی پیچیده اداری را اولویت‌های کاری‌اش در استان اعلام کرد و در این فرصت محدود برای حل مساله دوم، توانست با ایجاد پنجره واحد، اصفهان را برای سرمایه‌گذاری جذاب‌تر کند.

مساله اصلی اصفهان که در این سال‌ها همواره مورد تأکید مسؤولان در دولت‌های مختلف بوده موضوع آب و زاینده‌رود بود، مهرعلیزاده در این زمینه اشتغال در شرق را روی ریل تغییر انداخت و با جذب بودجه برای پروژه‌های عمرانی آب‌رسانی که از گذشته روی زمین مانده بود، تکانی به پروژه‌های همچون سد تونل سوم کوهرنگ داد اما به گفته خودش تا رسیدن به نتیجه حداقل یک سال دیگر زمان لازم دارد.

اقدام دیگر استاندار اصفهان که همچنان مجدانه پیگیر عملیاتی شدن آن است، طرح بازچرخانی آب در زاینده‌رود بوده که البته مخالفانی هم دارد؛ طرحی که مهرعلیزاده در رابطه با آن در جمع شهرداران استان اعلام کرد: چه باشم و چه نباشم این طرح باید در اصفهان اجرایی شود.

از ابتدای مهرماه و پس از این‌که رفتن محسن مهرعلیزاده از استانداری اصفهان قطعی شد، گزینه‌های مختلفی به عنوان جایگزین وی مطرح شده‌اند که هنوز هیچ‌کدام نسبت به این گمانه‌زنی‌ها واکنش نشان نداده‌اند اما بررسی‌های فارس خبر از 5 گزینه اصلی برای استانداری اصفهان می‌دهد.

نخستین گزینه محتمل برای استانداری اصفهان پس از مهرعلیزاده، محمدعلی شجاعی معاون فعلی توسعه منابع استانداری است، کسی که دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای، سرپرستی فدراسیون تیر و کمان و ... را در کارنامه خود دارد.

شجاعی از اولین یاران مهرعلیزاده در سفر به اصفهان بوده و تا امروز پا به پای او اداره مهمترین برنامه‌ها و جلسات استانداری را بر عهده داشته و حتی در برخی سفرهای استانی وزرای دولت به اصفهان بجای مهرعلیزاده، او راه‌بلد و همراه نمایندگان دولت شده است.

 

نعمت‌اله اکبری، استاد دانشگاه و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گزینه دیگری است که شایعاتی مبنی بر احتمال استانداری‌اش در روزهای آتی وجود دارد. اکبری که جز برخی سوابق علمی و مسؤولیت‌های دانشگاهی، ریاست کوتاه مدتش از سال 96 در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تنها سابقه اجرایی قابل تأملی است که در کارنامه دارد شاید کمترین شانس در بین گزینه‌های مطرح شده را داشته باشد.

اگرچه استاندار شدن چهره‌ای سیاسی همچون اکبری برای هم‌دانشگاهی‌هایش در سایر مراکز مدیریتی اصفهان جذاب باشد اما وی پیش از این و در دولت اول حسن روحانی در شرایطی که پس از ماه‌ها پرونده ریاست هوشنگ طالبی برای ریاست دانشگاه اصفهان در شورای عالی انقلاب فرهنگی به بن‌بست رسیده بود، به دلایل مختلفی نتوانست در کورس رقابت برای این کرسی قرار گیرد و شاهد انتصاب مجدد همکار قدیمی‌اش به عنوان رئیس دانشگاه اصفهان بود.

 

مهدی جمالی‌نژاد با این‌که به تازگی به‌ عنوان معاون وزیر کشور منصوب شده اما همچنان می‌تواند سورپرایز این وزارت خانه برای صندلی استانداری اصفهان باشد، چیزی شبیه اتفاقی که در مورد انتخاب مهرعلیزاده در شروع دولت دوازدهم رخ داد و در فضایی که وی در بین گزینه‌های گمانه‌زنی شده نبود و هیچکس به او فکر هم نمی‌کرد به ناگاه با انتخاب هیأت دولت کلیددار استانداری اصفهان شد.

جمالی‌نژاد پیش از این سابقه معاونت و مدیرکلی در استانداری اصفهان و اداره شهرداری یزد و اصفهان را داشته و بیش از همه گزینه‌ها سابقه تنوع مسؤولیت در استان اصفهان را دارد.

 

هوشنگ فلاحتیان چهارمین شخصی است که برخی گمانه‌ها مبنی بر حضور او در ساختمان استانداری مطرح شده است، او در گذشته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای شهرستان و استان اصفهان و منطقه باختر بوده و در حال حاضر معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی است.

فلاحتیان از مدیران اجرایی اصفهانی و از جمله چهره‌های سرشناس و شناخته شده حوزه انرژی کشور است که از ابتدای دولت حسن روحانی به عنوان معاون وزیر مشغول فعالیت بوده است؛ بومی‌بودن و بیش از 5 سال فعالیت در سطح اول اجرایی دولت تدبیر و امید، فاکتورهایی است که او را به یکی از گزینه‌های جدی برای این جایگاه مطرح کرده است.

 

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از دیگر گزینه‌های استانداری اصفهان است، ذوالفقاری فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی و ریاست ستاد مرکزی اربعین حسینی را نیز بر عهده داشته است.

اگرچه سابقه انتخاب یکی از معاونان وزیر کشور برای استانداری تهران وجود دارد اما او جزو گزینه‌هایی است که قطعا احتمال حضور کمتری نسبت به 2 نفر قبلی دارد و با توجه به مسؤولیت مهمش در شرایط فعلی کشور، حضورش در نصف‌جهان دور از انتظار است.

این‌که چه کسی از میان این افراد یا به غیر از گزینه‌های بالا به عنوان استاندار اصفهان مشخص شود کمتر از 45 روز آینده روشن خواهد شد، اما آنچه از هم‌اکنون واضح است مسؤولیت سنگین استاندار بعدی اصفهان در شرایط خاص حال حاضر این استان است؛ خصوصأ این که ذائقه مردم و رسانه‌های استان 2 مدیر کشوری در تراز معاون وزیر (رسول زرگرپور) و معاون رئیس‌جمهور و گزینه وزارت (محسن مهرعلیزاده) را در 6 سال اخیر چشیده و قطعا به چیزی کمتر از این رضایت نخواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار