رییس شورای اسلامی کلانشهر اصفهان گفت: شهر اصفهان معین کلانشهر تهران در هنگام بلایای طبیعی و حوادث است، اما تجهیزات اصفهان برای این مسئولیت کافی نیست.
کد خبر: ۶۶۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 07 October 2018

به گزارش تابناک : فتح الله معین صبح امروز (یک‌شنبه) در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی این کلانشهر با اشاره به روز جهانی کودک اظهار کرد: در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم سازمان یونیسف تشکیل شده و هشتم اکتبر را به نام کودک نام‌‌گذاری کردند. شهرداری اصفهان نیز بر این مساله تاکید داشت که اصفهان یک شهر دوستدار کودک باشد. به همین دلیل مشاور ویژه‌ای در این زمینه برای شهردار انتخاب شد.

وی ادامه داد: شورا شهر نیز در این زمینه مصوباتی گذرانده است. یکی از این مصوبات این است که همه فضاهای شهری که ممکن است، در طراحی باید اتاق مادر و کودک داشته باشند.

رییس شورای اسلامی اصفهان با اشاره به روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی ادامه داد: امروز با سیل در استان‌های شمالی روبرو هستیم که نتیجه ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها، تصرف مسیل‌ها، قطع درختان و آسیب به طبیعت است.

معین گفت: آمادگی در برابر بلایای طبیعی را باید به طور جدی دنبال کنیم. به خصوص که اصفهان شهر معین تهران در حوادث است. با وجود تلاش‌هایی که انجام شده تا تجهیزاتی در خور این مسئولیت در اختیار اصفهان قرار بگیرد، تا کنون این مهم محقق نشده است.

وی ادامه داد:‌ شاید منظور از این مسئولیت این بوده است که تجهیزات موجود شهر در صورت بروز یک حادثه در اختیار تهران قرار بگیرد که قطعا این تجهیزات مناسب و کافی نیست. به همین دلیل باید مدیران استانی این مساله را در نظر بگیرند و در راستای تقویت تجهیزات اصفهان تلاش کنند.

رییس شورای اسلامی اصفهان با اشاره به هفته سالمند گفت: در شهرداری اصفهان برای مناسب‌سازی مسیر و محیط شهری برای سالمندان تلاش بسیاری شده است. نخستین تجربه در این خصوص باغ تجربه بود که برای جوانان و میان‌سالان به طور همزمان طراحی شده بود. اقدامات متعددی نظیر خرید اتوبوس‌های مناسب سالمندان در شهر اصفهان انجام شده است.

معین با توجه به اینکه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مهمان شورای شهر اصفهان بودند، ادامه داد: قزوین و اصفهان ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و از آنجایی که پیش از اصفهان، قزوین پایتخت صفوی بوده است، بناهایی با نام‌های مشابه در این دو شهر وجود دارد. امید است ارتباط میان این دو کلانشهر تقویت شده و همکاری میان مدیران پررنگ‌تر شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار