محمد علی افشانی روز جمعه وقت خود را به شناخت تهران به ویژه بافت تاریخی و میراثی آن اختصاص داد. هر چند تهران شناسی شهردار هفدهم تهران کمی دیر اتفاق افتاد آن ه مدر زمانی که سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده است که 15 شهردار برابر قانون منع به کار گیری بازنشستگان باید با پست های خود خداحافظی کنند، اما به نظر می رسد که در کارنامه شهردار هفدهم شهر تهران می توان آشنایی با تاریخ 200 ساله بلدیه تهران را اضافه کرد.
کد خبر: ۶۶۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 07 October 2018

به گزارش تابناک : افشانی صبح روز جمعه تهرانگردی خود را از شهرری شروع کرد تا تاریخ 200 ساله پایتخت را از ری باستانی با قدمت 7000 ساله بشناسد.

افشانی  با تاریخ تهران آشنا شد اما پایتخت را دیر شناخت!


هر چند در دو دهه اخیر شهردارانی اداره پایتخت را برعهده گرفتند که هیچ آشنایی ای از تهران، تاریخش و شرایط توسعه آن در یک قرن اخیر نداشتند و همین مساله باعث شده بود تا طرح ها و برنامه هایی را در این کلانشهر اجرایی کنند که با بافت تاریخی، مردم شناسی، جامعه شناسی و فرهنگی آن همخوانی نداشت؛ اما در مقابل نیز بودند شهردانی که گوشه، گوشه تاریخ تهران را می شناختند اما باز طرح هایی را اجرا کردند که باعث توسعه نامتوازن این کلانشهر شدند.

 

افشانی  با تاریخ تهران آشنا شد اما پایتخت را دیر شناخت!


اما به نظر می رسد که محمد علی افشانی، به عنوان شهردار هفدهم پایتخت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها زمانی تصمیم گرفت تا این شهر بزرگ را بشناسد که بنا بر مصوبه شورای چهارم شهر تهران 14 مهر به عنوان روز تهران معرفی شده بود و قاعدتا به عنوان اداره کننده این شهر باید همپای مدیران، اعضای شورای شهر و البته رسانه ها پا در کوچه پس کوچه های پایتخت می گذاشت تا فارغ از هیاهوهای حزبی و سیاسی به پاس احترام به تاریخ این کلانشهر آن را در یک تهرانگردی چند ساعته بشناسد.

 

افشانی  با تاریخ تهران آشنا شد اما پایتخت را دیر شناخت!


اکنون می توان در کارنامه شهردار تهران تهرانگردی وی را به وضوح دید. حتی اگر دوره کاری وی به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان کوتاه باشد.


سخنگوی وزارت کشور در گفت و گو با نحوی اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان گفته است: در مورد شمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای شهرداران نظرهای متفاوت و گاه متعارضی وجود داشت که به منظور اجرای شایسته قانون باید وحدت نظر بین دستگاههای مجری، نظارتی و قانونگذار ایجاد شود.

 

افشانی  با تاریخ تهران آشنا شد اما پایتخت را دیر شناخت!


به گفته سید سلمان سامانی؛ به دنبال ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، در وزارت کشور از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نیز دیوان محاسبات به صورت مکتوب استعلام کردیم که تاکنون به صورت مشخص و مکتوب پاسخی به وزارت کشور داده نشده است.


اما وی در عین حال به این مساله تاکید کرده است: در صحبت هایی که به شکل شفاهی داشته ایم شهرداران مشمول این قانون می شوند که در این صورت ۱۵ شهردار مسئولیت خود را ترک خواهند کرد.

 

افشانی  با تاریخ تهران آشنا شد اما پایتخت را دیر شناخت!

 

در حال حاضر رئیس جمهوری قانون منع به کارگیری بازنشستگان را به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرده است و به تبع آن هم دستگاه مجری، همین سازمان محسوب می شود.

 

افشانی  با تاریخ تهران آشنا شد اما پایتخت را دیر شناخت!

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار