رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: در 10 روز اول محرم غیر از برنامه‌های آیینی مثل سینه‌زنی و نوحه‌خوانی برنامه‌های خاصی مثل علم‌گردانی را داریم که برای ثبت آن‌ها در حال پیگیری هستیم.
کد خبر: ۶۶۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ 11 October 2018

حجت‌الله آریایی‌نیا در این خصوص اظهار کرد: دزفول را به عنوان شهر مقاومت می شناسند. این شهر در 2 هزار و 700 روز مقاومت بیش از 2 هزار و 600 شهید در خط مقدم و شهر تقدیم نظام کرد.

او با اشاره به باغ موزه دفاع مقدس دزفول ادامه داد: در محوطه باغ موزه ماکت موشک‌های ساخت داخل هفت و 12 متری، تانک، ادوات جنگی و همچنین در داخل موزه هم 90 اثر هنری داریم که 60 مورد آن از کل ایران در فراخوان‌های مختلف جمع‌آوری شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی دزفول بیان کرد: باغ موزه کتابخانه‌ای با 11 هزار جلد کتاب دارد که بیشتر در خصوص جنگ و خاطرات رزمندگان است. همچنین یک حسینیه شهدا روبه‌روی این باغ موزه قرار دارد.

آریایی‌نیا با اشاره به اطلاع‌رسانی عمومی و شناساندن بیشتر دزفول به مردم اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در هفته گردشگری در خانه سوزنگر و موزه کرناسیون از جمله برنامه‌های این هفته بوده است. همچنین رایگان اعلام کردن بازدید از موزه کرناسیون در این ایام انجام و استقبال خوبی از آن شده است.

او اضافه کرد: تورهای یک روزه طبیعت‌گردی و چند ساعته بافت‌گردی در خود شهر نیز هر ساله با همکاری شهرداری دزفول برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: دزفول ، باغ موزه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار