سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۶۲ وقف جدید به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد ریال در استان اصفهان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۶۶۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 06 October 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله روان اظهار داشت: باتوجه به فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی که توسط انجمن‌های یاوران وقف و همچنین کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه در راستای توسعه فرهنگ وقف در استان اصفهان انجام شده است در 6 ماهه نخست سال جاری 62 وقف جدید به ارزش تقریبی 70 میلیارد ریال در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

وی افزود: نیات وقف‌هایی که به ثبت رسیده است در حوزه‌های مختلف از جمله؛ مذهبی، قرآنی، کمک به ازدواج زوج‌های جوان، کمک برای درمان افراد بی بضاعت است که از این تعداد 37 وقف متصرفی (اجرای نیت واقف و اداره موقوفه برعهده اوقاف است) و 25 وقف نیز غیر متصرفی (واقف برای اجرای نیت و اداره موقوفه متولی مشخص کرده است) است.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به تعدادی از وقف‌های جدیدی که براساس نیازهای روز جامعه در 6 ماهه نخست سال جاری در استان به ثبت رسیده است اشاره کرد و گفت: در گلپایگان توسط محمد حسن حجتی و ربابه نیری موقوفه‌ای برای کمک به ازدواج جوانان نیازمند و تامین جهیزیه آنان وقف شده است.

وی افزود: همچنین مصطفی دردانی شرودانی نیز در فلاورجان برای کمک به افراد مستمند وقف جدیدی را به نام خود ثبت کرد و شوکت شریف زاده دیگر واقف نیک اندیش نیز در شهر اردستان برای کمک به بیماران نیازمند و همچنین دانش آموزان بی بضاعت وقف جدیدی را از خود برجا گذاشته است.

روان گفت: همچنین 35 موقوفه انتفاعی(موقوفاتی که از محل موقوفه برای اجرای نیت استفاده می‌شود) و 27 وقف منفعتی (وقفی که درآمد آن صرف اجرای نیت می‌شود) در 6 ماهه نخست توسط واقفان نیک اندیش به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال آران و بیدگل با ثبت 9 وقف جدید، نجف آباد با 7 وقف و فریدن با 6 وقف جدید در استان پیشرو هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به مسائل و مشکلات مالی موجود در جامعه یکی از مهمترین محورهای تبلیغی اداره کل اوقاف و امور خیریه در ارتباط با ترویج فرهنگ وقف دعوت از واقفان نیک اندیش جهت ایجاد وقف‌های جدیدی برای تامین معیشت مردم بوده است که امیدواریم در 6 ماهه دوم سال شاهد ثبت وقف های بیشتری در این راستا باشیم.

وی گفت: همچنین اداره اوقاف و امور خیریه توانسته است با هدف اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش از محل موقوفات منطبق و جذب کمک‌های خیرین برنامه‌های مهم و شاخصی را همچون ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی، مهر تحصیلی، مهر تندرستی و.... را در 6 ماهه نخست سال جاری اجرا کند که این امر نشان از جدیت اداره اوقاف و امور خیریه و بروز بودن برنامه های اوقاف و امور خیریه با نیازهای جامعه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار