کد خبر: ۶۶۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 04 October 2018

عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه دست‌هایی در پشت صحنه نمی‌خواست واگذاری استقلال و پرسپولیس به نتیجه برسد، خواستار تسریع در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در این زمینه شد.

سید کاظم دلخوش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به نامه وزیر ورزش به وزارت اقتصاد مبنی بر واگذاری استقلال و پرسپولیس، گفت: خصوصی‌سازی، دستور صریح اصل 44 قانون اساسی است و بالتبع در هر حوزه‌ای که میسر است باید این اتفاق بیفتد؛ کما اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم باید واگذار می‌شدند.

نماینده مردم صومعه سرا درمجلس شورای اسلامی افزود: لازم است خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها در دستور کار دولت قرار گیرد؛ البته دولت باید پیش از این و زودتر این موضوع را در واگذاری‌های خود به بخش خصوصی ورود می‌داد.

دست‌های پشت صحنه برای ممانعت از واگذاری سرخآبی‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مستثنی شدن سرخآبی‌ها از خصوصی‌سازی به دلیل مصوبه هیئت دولت مبنی بر قید فرهنگی، ورزشی بودن در عنوان این دو باشگاه، گفت: خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها به مصوبه دولت ربطی ندارد و این دو باشگاه نمی‌توانند به چنین دلیلی مستثنی شوند زیرا مصوبه دولت نمی‌تواند ناقض قانون اساسی و اصل 44 آن باشد و سرخآبی‌ها باید واگذار شوند.

وی همچنین با اشاره به مزایده‌هایی که برای واگذاری این دو باشگاه برگزار شد، توضیح داد: مزایده‌هایی که برگزار شد و به نتیجه نمی‌رسید گواه آن بود که پشت صحنه بحث‌هایی وجود داشت که نمی‌خواستند این واگذاری‌ها به نتیجه برسد و مزایده‌ها را بلااثر کردند.

بیشتر بخوانید:

جعفرپور: راستی آزمایی صورت‎های مالی استقلال و پرسپولیس آغاز شده است

سعیدی مطرح کرد: واگذاری موفق تراکتورسازی الگویی برای سرخآبی‌ها

مسعودی مطرح کرد: استقبال وزیر ورزش از تحقیق و تفحص مجلس از سرخآبی‌ها

دولت بسترسازی کند/ اهل فن به میدان بیایند

دلخوش با بیان اینکه فراکسیون ورزش مجلس اعتقاد دارد واگذاری سرخآبی‌ها به بخش خصوصی باید انجام شود، تاکید کرد: دولت باید بستر و زمینه واگذاری باشگاه‌ها و خصوصی‌سازی را فراهم کند؛ مجلس اعتقاد دارد قانون باید اجرا شود ولی دولت تا کنون کاری در این راستا نکرده است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس خواستار آن شد که دولت هر چه سریعتر واگذاری استقلال و پرسپولیس را در دستور قرار دهد و گفت: به شرط آنکه زد و بندی در پشت صحنه نباشد و افرادی که به دنبال در اختیار گرفتن تیم‌ها هستند دارای صلاحیت و اهل فن باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، وزیر ورزش با ارسال نامه‎ای به وزارت اقتصاد و امور دارایی خواستار آن شد که خصوصی‎سازی پرسپولیس و استقلال در دستور کار قرار گیرد. /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار