استاندار اصفهان گفت: پساب در طرح بازچرخانی آب استفاده نخواهد شد.
کد خبر: ۶۶۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 02 October 2018

به گزارش تابناک : محسن مهرعلیزاده با حضور در بیت عالم ربانی حضرت آیت‌الله ناصری با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد و اظهار داشت: حضور و وجود علمایی با نفس زکیه برای جامعه مغتنم است و دعای خیر آن‌ها در حق مردم بسیار مفید خواهد بود و امیدوارم که سایه حضرت آیت‌الله ناصری برای مسلمین مستدام باشد.

وی افزود: دیدار با علما و عمل به نصایح آن‌ها باعث توفیقات بیشتر در امور استان می‌شود.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان این‌که دشمن در صدد معترض کردن مردم و کشاندن آن‌ها به خیابان‌ها است، گفت: دشمن به جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران ورود پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که این شرایط نباید ما را از مسأله آب غافل کند، مطرح کرد: به همین دلیل مدیریت استان به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کند چرا که مشکلات آب می‌تواند مشکلات معیشتی، اجتماعی و ... را نیز ایجاد کند.

مهرعلیزاده در ادامه با اشاره به کمبود آب و خشکسالی در سال‌های اخیر به تشریح پروژه‌های آبی استان پرداخت و بیان کرد: پروژه سد تونل سوم کوهرنگ تا اردیبهشت امسال ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با توجه به این‌که منابع داخلی آن تأمین شده، عملیات اجرایی از سر گرفته شده است و امید داریم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی به پروژه سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ اشاره کرد و اذعان داشت: این پروژه در مجموع هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد که بیشتر منابع مالی آن تأمین شده و توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم توزیع عادلانه آب در مناطق مختلف، عنوان کرد: پس از رهاسازی آب سد زاینده‌رود برای توزیع حق‌آبه‌ها ممکن است برداشت‌های غیرقانونی در بالادست انجام شود که برای کنترل حق‌آبه‌ها و جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی در بالادست زاینده‌رود طرحی در دست اقدام است که در زمان خشکسالی، از سدهای چم آسمان تا نکوآباد به طول ۴۲ کیلومتر لوله‌گذاری خواهد شد و حق‌آبه‌های هر منطقه از این طریق در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی به طرح بازچرخانی آب در زاینده‌رود در زمان خکشسالی شدید اشاره و یادآوری کرد: زمانی که آب به شهر اصفهان رسید، میزان آب با احتساب هدررفت و بازچرخانی به وسیله لوله حد فاصل پل شهرستان تا ناژوان به حدود ۶۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد و در بستر زاینده‌رود جاری می‌شود.

مهرعلیزاده با تأکید بر این‌که در طرح بازچرخانی آب از پساب استفاده نخواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح بازچرخانی آب در بستر زاینده‌رود نیازمند اعتباری در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: خشکی زاینده‌رود بناهای تاریخی موجود در بستر این رودخانه را تهدید می‌کند و اجرای این طرح ضمن جلوگیری از تخریب آثار تاریخی در جلوگیری از فرونشست زمین تأثیر بسزایی خواهد داشت و به تقویت صنعت گردشگری و روحیه شهروندان کمک خواهد کرد.

استاندار اصفهان با بیان این‌که طرح دیگر، جمع‌آوری پساب است، افزود: در این طرح آب پساب‌های حاصل از تصفیه فاضلاب شهرها که با پیشرفته‌ترین تجهیزات خریداری شده از کشور آلمان، تولید می‌شود در حد آب گوارا، در اختیار بخش کشاورزی، صنعت و فضای سبز قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به آمار ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره کاهش نرخ بیکاری استان و تثبیت و افزایش اشتغال اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته قدم‌های بسیار خوبی برای کاهش نرخ بیکاری در استان برداشته شد و طرح‌های اشتغال‌زایی که در سال گذشته در برنامه‌های دولت قرار گرفته بود با جدیت در دستور کار قرار گرفت، در اردیبهشت ماه سال جاری نرخ بیکاری استان که ۲ درصد بیش از حد متوسط کشور بود، جبران شد.

مهرعلیزاده با بیان این‌که از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ هزار شغل ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر در جهت تثبیت ۲۰ هزار شغل اقدام می‌کنیم و با مکاتبه با بانک‌ها در صورت لزوم میزان وام برای حفظ اشتغال و نقدینگی واحدهای تولیدی بزرگ را نیز افزایش خواهیم داد.

وی نیز در این دیدار با اشاره به پرتال سرمایه‌گذاری استان، مطرح کرد: با ایجاد این پرتال بروکراسی اداری در اخذ مجوز سرمایه‌گذاری به صفر رسیده است و با توجه به اهمیت آن با دستور رئیس جمهور در دیگر استان‌ها نیز به اجرا در خواهد آمد.

آیت‌الله محمد ناصری نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات انجام شده برای تأمین آب مورد نیاز منطقه، تأکید کرد: طرح‌های در حال اجرا در استان خدمتی بزرگ به شهروندان و مایه برکت است و می‌تواند مشکلات زیادی را در جامعه برطرف کند.

وی ابراز امیدواری کرد که مسؤولان استان برای اجرای این طرح‌ها موفق شوند و مشمول توفیقات الهی قرار گیرند و گفت: با عنایت امام عصر(عج) و توکل بر خداوند و عزم مسؤولان مشکلات حل خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار