فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور، طرح "خیابان سبز" در یکی از مناطق ۱۵گانه شهرداری شهر اصفهان به اجرا گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۶۶۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 01 October 2018

به گزارش تابناک : سردار مهدی معصوم بیگی در تشریح جزئیات این خبر اظهار  داشت: در پی توافقاتی که با مدیران شهری اصفهان به عمل آمده طرحی تحت عنوان "خیابان سبز" در یکی از خیابان های مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان به اجرا گذاشته می‌شود.

وی از اجرای پایلوت این طرح در خیابان "شمس آبادی" شهر اصفهان خبر داد و گفت: پس از اجرای موفق آن در این خیابان طرح مذکور در یکی از خیابان های هر منطقه از مناطق 15 گانه شهرداری به اجرا گذاشته می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهانگفت: در این خیابان کلیه تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی برابر آخرین متدهای روز دنیا و براساس کنوانسیون وین نصب می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین پیاده راه ها، مسیرهای دوچرخه، خطوط ویژه بی آرتی و خط کشی ها در این خیابان بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی خواهند شد.

سردار معصوم بیگی از حذف حضور فیزیکی ماموران پلیس راهور در این خیابان خبر داد و اظهار داشت: در این خیابان به سمت پایش مکانیزه تصاویر توسط مرکز کنترل ترافیک خواهیم رفت و دیگر مردم شاهد حضور ماموران پلیس راهور نخواهند بود.

وی بیان کرد: اگر راننده‌ای در این خیابان مرتکب تخلف یا  ترافیکی شود توسط دوربین‌های نظارتی پلیس مورد اعمال قانون قرار گرفته و بلافاصله پیامک آن به شماره تلفن همراه وی ارجاع و همچنین برگ جریمه نیز به آدرس راننده متخلف ارسال می‌شود و با این کار راننده متوجه خواهد شد که در این خیابان بایستی کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به نصب پارکومتر در این خیابان اشاره کرد و افزود: همچنین با هماهنگی‌هایی که به عمل آمده تعداد پارکینگ‌های طبقاتی را نیز در این خیابان افزایش داده و از توقف دوبله در آن جلوگیری به عمل خواهیم آورد.

وی ادامه داد: اصفهان به عنوان یک شهر توریستی و مورد توجه گردشگران جهان قابلیت این را دارد که فرهنگ صحیح رانندگی را برای دنیا به نمایش بگذارد و الگویی از یک شهر نمونه ترافیکی را ارائه کند.

سردار معصوم بیگی، کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک، افزایش انضباط در رانندگی، احترام به حقوق شهروندی، استانداردسازی فرهنگ رانندگی، کاهش هزینه، وقت و انرژی و نمایش چهره زیبایی از آمد و شد شهری برای جهانیان را از اثرات مثبت اجرای طرح "خیابان سبز" برشمرد و تصریح کرد: اصفهان همواره برای سایر استان‌های کشور الگو بوده و مطمئناً این طرح نیز پس از اجرای موفق آن در سایر کلانشهر های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار