استفاده از 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بهره‌برداری از فاز یک خط 2 مترو اصفهان در شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شد.
کد خبر: ۶۶۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 30 September 2018

به گزارش تابناک : پس از 2 هفته تعطیلی شورای اسلامی شهر اصفهان، امروز چهل و نهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر اصفهان در ساختمان دروازه دولت برگزار شد.

فتح‌اله معین در نطق میان‌دستور خود با اشاره به حضور اعضای شورای شهر در آیین بازگشایی مدارس شهر اصفهان در روز اول مهر ماه، اظهار کرد: هدف از این حضور نمایش همراهی مدیریت شهری با آموزش و پرورش است، مدیران بسیاری از مدارس از فضاسازی اطراف مدارس که توسط مدیران مناطق شهرداری انجام شد، قدردانی کردند و این همراهی مدیریت شهری با مدارس تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به روز آتش‌نشان، تأمین نیاز آتش‌نشانان و تجهیز سازمان آتش‌نشانی را از اولویت‌های شورای شهر و شهرداری دانست و تصریح کرد: در اصلاح بودجه سال 97 شهرداری اصفهان باید خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی مورد توجه قرار بگیرد.

در جلسه امروز شورا، لایحه دو فوریتی شهرداری اصفهان برای استفاده از 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت بهره‌برداری از فاز اول خط 2 مترو اصفهان در صحن علنی مطرح شد که نصیر ملت با اشاره به نوسانات اخیر ارزی، معتقد است که هزینه احداث هر کیلومتر خط مترو افزایش یافته است و باید به دنبال توسعه مدل‌های مختلف حمل و نقل شهری باشند.

مرتضی طهرانی معاون امور اقتصادی و مالی شهرداری اصفهان نیز با بیان این که این 500 میلیارد تومان اوراق پیشنهادی تنها برای بهره‌برداری مترو خط 2 از زینبیه تا میدان قدس است، عنوان کرد: اوراق در نظر گرفته شده برای فاز اول خط 2 را نمی‌توان برای فازهای بعدی استفاده کرد و نظارت جدی در این خصوص وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره معتقد است استفاده از اوراق مشارکت در زمان فعلی تنها راه روشن نگه داشتن چراغ پروژه‌های عمرانی در شهر است که شهرداری باید در حداقل زمان ممکن از ظرفیت ایجاد شده در زمینه فروش اوراق مشارکت استفاده کند.

در نهایت لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر استفاده از 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بهره برداری از فاز اول خط دو مترو با 10 رای اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید و قرار است که 50 درصد از اصل و سود این اوراق  توسط دولت تضمین شود.

در ادامه پس از انصراف برخی اعضای شورای شهر برای ایراد نطق میان‌دستور، فریده روشن در تذکر خود اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان تمام شهروندان انتخاب شدیم و در انجام وظایف خود نباید هیچ تفکیکی میان شهروندان قائل شویم، ایجاد هرگونه مانعی در راه انجام وظایف نمایندگی خلاف قانون و قابل رسیدگی است.

وی با اشاره به تاریخ 400 ساله پل سی و سه پل، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با تیغ بی‌تدبیری و انجام برخی پروژه‌هایی بدون انجام کار مطالعاتی کارشناسی باعث شده زخم‌هایی بر تن این پل بیفتد و از متولیان میراث فرهنگی سؤال دارم که آیا در ایمن‌سازی سی و سه پل روش‌های بهتری نبود که امروز شاهد این وضعیت پل نباشیم؟

شیرین طغیانی نیز در تذکر امروز خود عنوان کرد: اگر چه سال‌هاست به دنبال مدیریت یکپارچه شهری بودیم اما هنوز توفیقی پیدا نکردیم و اندر خم یک کوچه مانده‌ایم، عدم هماهنگی لازم در شهر و شهرداری باعث خسارت‌های زیادی در شهر می‌شود.

امیراحمد زند‌آور نیز در تذکر امروز خود به نقش ایثارگرانه آتش‌نشانان اشاره و خاطرنشان کرد: این که انسان هر لحظه با به خظر انداختن جان خود برای نجات جان دیگر انسانها آماده است از عهده هرکسی بر نمی‌آید، رفع مشکل تملک زمین و افزایش ایستگاه‌های سطح شهر، ارتقای سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی پرسنل آتش‌نشانی و به روز کردن تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری  آتش‌نشانی از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پورمحمد شریعتی‌نیا نیز در تذکر امروز صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، مطرح کرد: مردم شهرستان اصفهان مشکلات عمده‌ای دارند که با پیگیری جدی شورای اسلامی شهرستان اصفهان و مدیران استانی این مشکلات قابل حل است اما اعتماد بین مردم و مسؤولان زمانی شکل خواهد گرفت که مسؤولان پاسخگوی مردم باشند.

در پایان جلسه امروز شورا نیز امیراحمد زندآور به عنوان خزانه‌دار و مسؤول امور مالی شورا انتخاب شد؛ اصغر برشان، کوروش خسروی، مهدی مزروعی، نصیر ملت و علیرضا نصر اصفهانی نیز با 7 رأی به عنوان اعضای اعضای کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری انتخاب شدند.

همچنین عباسعلی جوادی، کوروش محمدی، اصغر برشان، فریده روشن و فتح‌اله معین به عنوان اعضای کمیسیون بهداشت و سلامت و خدمات شهری انتخاب شدند، شیرین طغیانی، فتح‌اله معین، نصیر ملت، مهدی مزروعی و مهدی مقدری نیز به عنوان اعضای کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر اصفهان انتخاب شدند.

در ادامه نیز اصغر برشان، امیراحمد زندآور، علیرضا نصر اصفهانی، پورمحمد شریعتی‌نیا، شیرین طغیانی به عنوان اعضای کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات انتخاب شدند؛ کوروش خسروی، فریده روشن، کوروش محمدی، مهدی مقدری و امیراحمد زندآور به عنوان اعضای کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی انتخاب شدند که کوروش محمدی اعلام کرد بنا به عدم تخصص از حضور در این کمیسیون انصراف داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار