مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تاکنون ۴۰ درصد حجم تولید گردو در باغات استان اصفهان کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۶۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 29 September 2018

به گزارش تابناک : احمدرضا رئیس زاده اظهار داشت: بالغ بر سه هزار و ۸۲۹ هکتار باغات گردو داریم که برداشت گردو از سه هزار و ۲۵۰ هکتار باغات گردوی سطح استان آغاز شد.

وی بیان داشت: از تعداد کل باغات گردوی استان، ۵۷۹ هکتار از باغات گردو استان در مرحله قبل از باردهی قرار دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: پیش بینی شده است که میزان برداشت گردوی استان امسال به سه هزار و ۸۰۰ تن می رسد.

وی عوامل مختلفی را در  کاهش حجم تولیدات گردوی استان موثر دانست و گفت: خشکسالی و کمبود آب، سرمازدگی و گرما به ترتیب مهمترین عوامل کاهش عملکرد کمی و کیفی باغات گردوی استان در سالجاری بوده است.

خروج برخی باغات اصفهان از چرخه تولید گردو

رئیس زاده ادامه داد: بیشترین سطح باغات گردوی استان در شهرستانهای لنجان، سمیرم، خوانسار، کاشان، تیران و کرون، فریدونشهر، دهاقان، شهرضا و شاهین شهر قرار دارد.

وی همچنین در خصوص برداشت بادام که از مردادماه آغاز شد،‌ گفت: برداشت بادام تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه خشکسالی و کمبود آب باعث شده که تعدادی از باغات بادام استان از چرخه تولید خارج شود، تصریح کرد: از هشت هزار سطح باغات بارور بادام استان، میزان برداشت بادام به هشت هزار و ۹۶۰ تن می رسد.

تولید بادام اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافته است

وی با بیان اینکه حجم تولید بادام در استان اصفهان نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: سطح کل باغات بادام استان ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار است که دو هزار و ۳۰۰ هکتار آن را باغات دیم تشکیل می دهد.

رئیس زاده ادامه داد: همچنین یک هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات بادام استان در مرحله قبل از باردهی قرار دارند.

وی گفت: عمده سطح باغات بادام استان در شهرستان های تیران و کرون، چادگان، لنجان، نجف آباد، فریدونشهر، کاشان، خوانسار، اصفهان و اردستان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار