نماز جمعه این هفته شهر قم با جلوه های خاصی از جمله گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفتمین روز شهادت گروهی از مردم اهواز درحادثه تروریستی در مصلای قدس این شهر همراه بود.
کد خبر: ۶۶۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۹ 29 September 2018

به گزارش تابناک قم، همزمان با آخرین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس، شمار زیادی از نیروهای مسلح استان از جمله فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، بسیج مستضعفین و نیروی انتظامی در مراسم عبادی-سیاسی نماز جمعه قم حضور یافتند و اتحاد خود را برای دفاع از آرمان های امام راحل (ره) و شهدای جنگ تحمیلی به نمایش گذاشتند.

** همچنین در مراسم امروز نمایشگاهی با موضوع دفاع مقدس در مصلای قدس دایر شده بود تا نمازگزاران از نزدیک با ایثارگری های رزمندگان اسلام در آن دوران آشنا شوند.

** اجرای گروه سرود رهروان ولایت از دیگر جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود که در طی آن شماری از نوجوانان قمی با خواندن شعارهای انقلابی و حماسی یاد دوران دفاع مقدس را گرامی داشتند.

** همچنین آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، خطیب نمازجمعه قم در این مراسم به حماسه آفرینی ملت ایران درطول هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب دردیدار اخیر خود در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید کردند، ما باید حقایق دوران جنگ را به زبان های مختلف برای مردم دنیا بیان کنیم، تا آنان بدانند کسانی که امروز ادعای حقوق بشر و خلع سلاح شیمیایی دارند، در زمان جنگ تحمیلی این سلاح ها را در اختیار دشمنان ما قرار می دادند.

** سردار محمد رضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قم، گفت: دفاع مقدس بدون شک درخشان ترین مقطع تاریخ ملت ایران، بلکه یک حادثه خاص و استثنایی درکل تاریخ بشریت است.

31 شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 توسط رژیم بعثی صدام می باشد که این ایام به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

** همچنین در نماز جمعه این هفته شهر قم، هفتمین روز شهادت گروهی از مردم اهواز در حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح گرامی داشته شد و نمازگزاران حاضر در مصلای قدس از خداوند متعال علو درجات را برای این شهدای مظلوم خواستارشدند.
یک تیم تروریستی مسلح وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز، سی و یکم شهریورماه امسال در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس دراهواز پس از پوشیدن لباس سپاه و بسیج به سوی مردم حمله کردند. در جریان این اقدام 25 تن از جمله چند غیر نظامی شهید و 60 تن دیگر زخمی شدند. همچنین عوامل این حادثه تروریستی هم کشته شدند.

** حضور آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و شماری دیگر از مسئولان ملی و استانی در نماز جمعه قم از دیگر جلوه های این مراسم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار